Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Receptes de...CAPÇALERA! - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Receptes de...CAPÇALERA!  (Llegit 1345 cops) rss

Briseida

• Moderadors
  • Gat vell
  • Missatges: 1596
    • Veure Perfil
Receptes de...CAPÇALERA!
« el: 21 de Febrer de 2013, 23:42:08 »
Benvolguts Quellegistes!

Recordant les PdD del Gener de fa un any, que ens van obrir la gana recordant títols amb presència gastronòmica, queda inaugurat aquest fil per compartir receptes relacionades amb la literatura!

Sou experts en còctels, preparats amb el whiskey preferit del Capità Haddock, de Tintín?

Teniu la recepta de la lasanya, que té el cor robat a en Gardfield?

Sabeu l'ingredient secret de les petites magdalenes, que van despertar tots els sentits de Marcel, a A la recerca del temps perdut?

Compartiu aquí aquelles receptes de llibres o contes que us vinguin més de gust i...      BON PROFIT!
« Darrera modificació: 22 de Febrer de 2013, 12:42:46 per Briseida »

marjorie

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 771
    • Veure Perfil
Re:Receptes de...CAPÇALERA!
« Respondre #1 el: 22 de Febrer de 2013, 12:41:27 »
Deu ser "capçalera", veritat?

Al comissari Ricciardi li agrada molt menjar sfogliatelle.
Es tracta d'una pasta dolça típica de la zona del nord de Nàpols, i està feta de pasta fullada ("pasta sfoglia"), farcida de crema amb aroma de llimona, o de nata, xocolata, etc.
Jo no conec la seva elaboració, però n'he vist fotos i no em faria res tastar-ne una (o dues  ;D )
« Darrera modificació: 22 de Febrer de 2013, 12:43:00 per Briseida »

Briseida

• Moderadors
  • Gat vell
  • Missatges: 1596
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 22 de Febrer de 2013, 12:56:04 »
Gràcies per l'observació, marjorie  :D

Al comissari Ricciardi li agrada molt menjar sfogliatelle.
Es tracta d'una pasta dolça típica de la zona del nord de Nàpols, i està feta de pasta fullada ("pasta sfoglia"), farcida de crema amb aroma de llimona, o de nata, xocolata, etc.
Jo no conec la seva elaboració, però n'he vist fotos i no em faria res tastar-ne una (o dues  ;D )

Jo he tingut la sort d'emportar-me'n safates senceres després de les meves estades a Napoli! Quina delícia!!!

Hi han dues variants: la sfogliatella riccia i la frolla (feta amb pasta brisa).
L'aroma de llimona vé del limoncello, el licor digestiu que la monja del Monestir de Santa Rosa va utilitzar pel farcit, en la seva primera fornada.

Qui s'anima a provar de fer-ne i compartir-ne la recepta amb tots les quellegistes de "Les estacions" del Comissari Ricciardi?

Clara.

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 342
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 20 de Abril de 2013, 18:13:06 »
He trobat curiós a 1Q84 que els personatges cuinen força (i cuina japonesa, clar!) que sí col-i-flor avinagrada amb no se què, que si salsa wak***,...
L'autor ho explicava amb tants detalls que et feia venir gana!

Musica

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 733
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 06 de Setembre de 2013, 12:35:21 »
Recordo que quan fa uns anys vaig llegir Afirma Pereira vaig provar de fer alguns plats dels que es comentaven en el llibre. No tenia la recepta, només alguns ingredients i la cosa no va quedar gaire bé. Potser avui amb l'ajuda d'Internet em sortirien uns plats més bons.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr