Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Cadena de llibres - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Cadena de llibres  (Llegit 34595 cops) rss

patata

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 220
  • Ara no es fa, però jo encara ho faria
    • Veure Perfil
Cadena de llibres
« el: 18 de Juny de 2013, 11:22:49 »
Proposo un joc entretingut i senzill ara que començarem l'estiu i potser alguns dedicareu una estona a endreçar les llibreries de casa.
El joc consisteix en "encadenar" llibres (del que sigui: novel·la, poesia, teatre, assaig, còmic, art... llibres) sigui amb la baula que sigui, ja sigui per autor, per personatge, per una referència, per una data, per la temàtica,... Pel que sigui, però el jugador ha dir-ho o explicar-ho. No es filarà prim i el motiu pot ser tant evident i directe com rebuscat, complicat o curiós com es vulgui per tal de posar una altre baula a la cadena de llibres.

S'han d'observar 3 Regles:
1. El post ha de contenir el títol precedent i el nou títol encadenat.
Exemple:
A El misterio de la cripta embrujada, el mateix detectiu manicomial, pacient del Dr. Sugrañes, protagonitza, ja lliure del psiquiàtric, La aventura del tocador de señoras.
2. El mateix jugador no pot fer dues tirades seguides. Es a dir, el jugador pot jugar tantes vegades com vulgui, però no pot encadenar un títol que hagi posat ell mateix, ha d'encadenar amb un altre jugador.
3. No cal que tots els títols siguin diferents, però no es pot repetir el mateix títol seguit. Aquesta norma es evident i la base de que el joc sigui distret i ens aporti/recordi títols de llibres.

Si us sembla començo jo amb un parell de títols/tirades, trencant la segona regla ::) per poder començar, i seguim la cadena ;)

patata

• Adult
  • Hàbil
  • **
    • Veure Perfil
Re:Cadena de llibres
« Respondre #1 el: 18 de Juny de 2013, 11:24:18 »
La aventura del tocador de señoras es una novel·la ambientada a Barcelona, un llibre emblemàtic ambientat a la  ciutat es El Barcelonauta, de Pep Albanell.

:)

patata

• Adult
  • Hàbil
  • **
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 18 de Juny de 2013, 11:25:14 »
A El Barcelonauta seguim les peripècies d'en Quim durant un dia a la ciutat, com també seguim la vida a la ciutat de Dublin durant un dia a Ulisses, de James Joyce.

Apa ;)

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1209
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 18 de Juny de 2013, 18:40:39 »
Ulisses de James Joyce es fa titula igual que Ulisses d'Homer que ens fa viatjar a la Grècia clàssica

(no sé si es ben bé això el que hem de fer)
Ssssst! Que no veus que estic llegint!

patata

• Adult
  • Hàbil
  • **
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 18 de Juny de 2013, 19:15:59 »
Perfecte. Si. Es això :) Trobar un nexe, el que sigui ;) Però t'ha faltat el títol, en aquest cas L'Odissea, no? :) On ens portarà? ::)
Ara jo l'encadeno a un altre llibre:

A L'Odissea es relata el retorn d'un rei a la seva pàtria, Ítaca. Hi ha un celebrat disc del 75 titulat "Viatge A Ítaca", de Lluís Llach, autor de Memòria d'uns ulls pintats.

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 19 de Juny de 2013, 08:08:11 »
A Memòria d'uns ulls pintats els ulls no són grocs com Els ulls grocs dels cocodrils" de la Katherine Pancol.

patata

• Adult
  • Hàbil
  • **
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 19 de Juny de 2013, 10:41:53 »
:D :D
Ara ho faré complicat :D però l'enllaçaré :P ;D
Em sembla que a Els ulls grocs dels cocodrils no hi surten pròpiament cocodrils. Si per alguna cosa son coneguts els cocodrils es per les seves llàgrimes. "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Las amargas lágrimas de Petra von Kant") es una inoblidable pel·lícula de Fassbinder amb una esplèndida Hanna Schygulla. Quatre anys més tard, Hanna Schygulla seria la Marie de l'adaptació al cinema d'Opinions d'un pallasso de Heinrich Böll.

Raviel Beut-rom

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 364
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 19 de Juny de 2013, 17:06:42 »
Opinions d'un pallasso està ambientada a Bonn, per molts anys capital d'Alemania. Alhora, Berlin Alexanderplatz, d'Alfred Döblin, es desenvolupa en la capital actual (i anterior), com ho manifesta el mateix títol.

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 19 de Juny de 2013, 19:56:37 »
Jo no hi he estat mai a Berlin, però suposo que l'Alexanderplatz deu ser bonica i on si que he estat és a La Plaça del Diamant de la Mercè Rodoreda.

patata

• Adult
  • Hàbil
  • **
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 19 de Juny de 2013, 20:57:33 »

La plaça del Diamant es una novel·la preciosa. Salvant les distàncies de tota mena, una novel·la negra amb pedra preciosa es la primera i molt molt divertida aventura de Dortmunder, Un diamante al rojo vivo de Donald E. Westlake.
Per la via fàcil :-[ ::) ;D

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 19 de Juny de 2013, 21:07:50 »
I de "Un diamante al rojo vivo"podem passar  a "El diamant de Jerusalem" d'en Noah Gordon, una aventura per la via superfàcil! ;)

Raviel Beut-rom

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 364
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 20 de Juny de 2013, 08:54:48 »
El diamant de Jerusalem: uhmm, una pedra, preciosa, però freda. Millor ficar-se a la cuina, on fa més Calor, de Bill Buford.

marjorie

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 771
    • Veure Perfil
« Respondre #12 el: 20 de Juny de 2013, 10:11:33 »
I quan fa més Calor? Doncs a l'estiu, clar. Aviat podrem parlar de L'estiu que comença (S. Soler).

Abacus cooperativa

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 5
  • Abacus cooperativa
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • Veure Perfil
    • Abacus cooperativa
« Respondre #13 el: 20 de Juny de 2013, 10:38:30 »
Ara a Abacus cooperativa tenim un concurs amb aquest llibre  ;) Els guanyadors i guanyadores coneixeran l'autora i compartiran un brindis amb ella!

Podeu participar entrant en aquesta aplicació http://bit.ly/16xD7GJ

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 20 de Juny de 2013, 10:43:57 »
Si ens referim a "L´estiu que comença" de Sílvia Soler, no podem obviar una de les coses que ve més de gust en aquesta època: "El gust amarg de la cervesa" d´Isabel-Clara Simó.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr