Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Què us ha semblat l'adaptació de la novel·la [i]Olor de colònia[/i]? - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Què us ha semblat l'adaptació de la novel·la [i]Olor de colònia[/i]?  (Llegit 1335 cops) rss

Anaïs

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
    • www.relatsencatala.cat
    • Correu
Bones, què tal?
TV3 ens ha ofert la minisèrie Olor de colònia, basada en la novel·la de Sílvia Alcántara. Jo l'he vist i he pensat comentar-ho amb vosaltres.
L'heu vist? Què us ha semblat? Els actors tenien la fesomia que us havíeu imaginat quan la llegíeu? Què hi heu trobat a faltar?
Apa, digueu-me, digueu-me.
Salutacions,
Anaïs
“La meva afició a la lectura m’ajuda a ser puntual i comprensiva. Llegir és per mi una bona manera d’arribar a temps i no acabar emprenyada amb l’espera.”
Anaïs (20/02/14)

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
Re:Què us ha semblat l'adaptació de la novel·la [i]Olor de colònia[/i]?
« Respondre #1 el: 16 de Octubre de 2013, 09:54:28 »
Com que vaig llegir el llibre de seguida que va sortir (ni s´havia fet famós, el llibreter me´l va recomanar i li vaig fer cas!), no tenia memòria de les cares dels personatges i he anat recordant el fil argumental a mesura que veia la sèrie.

L´he trobat molt ben ambientada i molt fidel als personatges del llibre. Hi han posat ànima!  El meu home no ha llegit el llibre i la sèrie li ha agradat molt. A mi també i la trobo força fidel.

aracel-li

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2147
  • llegir ens fa lliures.
    • MSN Messenger - a.rieraferrer.@hotmail.com
    • Facebook
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #2 el: 17 de Octubre de 2013, 08:34:07 »
    A mi m'agradat molt. Si l'he de posar una pega, és el paper desdibuixat de la Matilda.

Però és normal, tenen que fer una durada limitada i no poden definir els personatges com ho estan al llibre.
No puc viure en un món on tu no hi siguis.

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 19 de Octubre de 2013, 10:18:36 »
A mi em va semblar força bona.
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

lilacwine

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2757
  • Si la música és l'aliment de l'amor, toqueu sempre.
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 19 de Octubre de 2013, 15:56:46 »
Els actors em van semblar molt, però molt ben triats. Un deu per el/la director de càsting.
Pel que fa a l'adaptació, em va semblar que passaven molt de passada per segons quins temes, l'escola, el treball infantil, la religió... Llàstima de no allargar més el metratge, però m'imagino que tal com estan les coses, no hi havia pressupost.
“The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid.”  – Jane Austen

Anaïs

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
    • www.relatsencatala.cat
    • Correu
« Respondre #5 el: 19 de Octubre de 2013, 18:55:06 »
Hola!
Gràcies per les respostes, veig que aquest fòrum està en plena forma i que la gent intenta participar, a veure si m'ho aplico a mi mateixa i hi trec més el cap.
A mi també em va agradar l'adaptació. Jo fa temps que la vaig llegir, però ho he pogut comentar amb ma mare que feia poquet que l'havia llegit per poder refrescar la memòria.
És ben cert que els actors estan ben triats, i fan molt bé el seu paper, són creïbles ells en sí mateixos i a més la caracterització en el vestuari i els espais crec que està molt ben aconseguida. A tall de curiositat he de dir que fins al segon dia no vaig reconèixer a l'actriu que fa de Matilda, que és la Míriam Iscla de les T de Teatre, quin canvi respecte la Diana de Jet lag!
També és cert que trobo a faltar sentiments dels protagonistes i caràcters dels personatges. Per exemple, jo recordava que al llibre, la Teresa vivia molt malament el fet de canviar de casa i d'estatus, a la minisèrie es veu un personatge més conformat. Què us sembla?
Un somriure,
Anaïs
“La meva afició a la lectura m’ajuda a ser puntual i comprensiva. Llegir és per mi una bona manera d’arribar a temps i no acabar emprenyada amb l’espera.”
Anaïs (20/02/14)

Vriská

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1956
  • Llegir. Un llibre a l'any, fa molt estrany. Un cada mes, poca cosa més. Llegir-ne un cada setmana, nomès enceta la gana. Seria un costum mes sa, endinsar-s'hi cada dia per dinar, esmorzar i sopar.
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 19 de Octubre de 2013, 20:04:01 »
A mi en va agradar molt. Van ser dos dies de dormir poc. Una matina a les 6 i aquells dos dies anava a dormir a les 12  :D :D :D però va valer molt la pena fer el secrifici  ;) ;).
Els llibres tenen els mateixos enemics que l'home. El foc, l'humitat, els animals, el temps i el seu propi contingut.
De  Paul Valéry.

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 801
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 15 de Octubre de 2014, 16:39:58 »
Ostres, no tenia ni idea que s'havia fet! I veig que això és de l'any passat, ja... És com si visqués en un altre planeta, jo.
Molt lluny d'aquí...

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr