Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Llibres sobre l'embaràs - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Llibres sobre l'embaràs  (Llegit 749 cops) rss

Anaïs

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 278
    • Veure Perfil
    • www.relatsencatala.cat
    • Correu
Llibres sobre l'embaràs
« el: 14 de Agost de 2014, 15:37:31 »
Hola,
no sé si aquest fil està creat, i si és idoni que el posi aquí. Moderadores, vosaltres mateixes si creieu que s'ha de desplaçar, eh?
Bé doncs, anem a parlar de llibres d'embaràs:
Per una banda, he fullejat Què es pot esperar quan s'està esperant?, massa manual per mi, i massa coses a pensar, sóc més d'intuïció i em guiaré per la meva. A part, els fòrums per embarassades també són més útils i més propers, la veritat.
Per l'altra, he llegit Estic prenyat, de Lluís Gavaldà (cantant del grup Els pets, per si us sona d'alguna cosa però no l'acabàveu d'ubicar). Tot i que cap al final es desinfla com a llibre, l'he trobat divertit i molt amè.
Ara, he començat Temps d'una espera de Carme Riera. És un diari de la seva experiència en el seu segon embaràs, de moment m'està agradant.

I vosaltres, heu llegit llibres quan heu estat embarassades o ho han estat les vostres parelles? Si us sembla, també podem parlar en genèric sobre si està millor llegir molt, si és positiu, si no...
Un somriure,
Annaïs
“La meva afició a la lectura m’ajuda a ser puntual i comprensiva. Llegir és per mi una bona manera d’arribar a temps i no acabar emprenyada amb l’espera.”
Anaïs (20/02/14)

marjorie

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 771
    • Veure Perfil
Re:Llibres sobre l'embaràs
« Respondre #1 el: 14 de Agost de 2014, 16:57:24 »
En primer lloc, l'enhorabona, Anaïs!
Referent a això que dius, jo sóc del parer de fer el que et dicti el cor o les circumstàncies. Si tens ganes de reunir informació perquè et dóna seguretat o simplement, per conèixer diferents punts de vista, perfecte. Si només ho utilitzes com a distracció, també està bé.
Crec que la informació no és mai sobrera, tot i que el més útil és el sentit comú.

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 801
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 14 de Agost de 2014, 18:55:06 »
Enohrabona, Anaïs.

Jo no he llegit mai sobre embarassos i els meus els vaig viure gaudint-los al màxim sense saber com altres dones viuen els seus.

A mi això dels llibres per saber sobre una cosa tan natural com és tenir criatures em sembla massa exagerat.

Em fa la sensació que avui dia moltes dones tenen carrera, màsters i doctorats i que s'han passat la vida estudiant i fent front a reptes intel·lectuals i que quan els arriba l'hora de formar una família necessiten alguna mena d'estímul també intel·lectual per dur a terme allò que la raça humana porta segles fent de manera natural, sense que sigui gens intel·lectual. M'explico?

Aquí on som a la gent li encanta llegir llibres sobre com fer de pares, per exemple, i jo sempre penso: mons pares i mons sogres no van llegir ni un sol llibre sobre com pujar-nos i mira com se'n van sortir. La mar de bé.

Vaja, que en aquest tema jo sóc pro-sentit comú.
Molt lluny d'aquí...

Roser1

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 992
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 14 de Agost de 2014, 19:37:19 »
Felicitats, Anais!

beli

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 167
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 15 de Agost de 2014, 15:14:03 »
Enohrabona, Anaïs.

Jo no he llegit mai sobre embarassos i els meus els vaig viure gaudint-los al màxim sense saber com altres dones viuen els seus.

A mi això dels llibres per saber sobre una cosa tan natural com és tenir criatures em sembla massa exagerat.

Em fa la sensació que avui dia moltes dones tenen carrera, màsters i doctorats i que s'han passat la vida estudiant i fent front a reptes intel·lectuals i que quan els arriba l'hora de formar una família necessiten alguna mena d'estímul també intel·lectual per dur a terme allò que la raça humana porta segles fent de manera natural, sense que sigui gens intel·lectual. M'explico?

Aquí on som a la gent li encanta llegir llibres sobre com fer de pares, per exemple, i jo sempre penso: mons pares i mons sogres no van llegir ni un sol llibre sobre com pujar-nos i mira com se'n van sortir. La mar de bé.

Vaja, que en aquest tema jo sóc pro-sentit comú.

Estic d'acord amb tu, però, d'altra banda és normal que  vulguis saber-ne més coses en el moment que et toca de ple.
És com tot, vols informar-te'n al màxim. Una altra cosa és que hagis de seguir el que diuen aquests llibres al peu de la lletra.
Jo, quan m'hi vaig trobar, vaig llegir algun llibre sobre el tema, més sobre psicologia infantil que sobre l'embaràs. Algun d'ells em va ajudar a entendre una mica algunes de les reaccions dels meus fills en certes situacions (aleshores jo no en tenia ni idea de criatures) i a actuar en conseqüència, fent cas això sí, al sentit comú.

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #5 el: 15 de Agost de 2014, 15:54:30 »
Però la millor informació no s'aconsegueix en els llibres (sovint pensats més per vendre que per ajudar, amb més problemes i situacions absurdes que no pas realitats) sinó parlant amb les persones que t'estimes i t'estimen i han passat pel mateix que tu : mare, germanes, amigues... Conservo al cor el record de dos embarassos absolutament diferents però molt desitjats i mai no m'he trobat amb cap de les situacions que els llibres "del tema" descriuen.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr