Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Ànima (Wajdi Mouawad) - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Ànima (Wajdi Mouawad)  (Llegit 659 cops) rss

cala trons

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1975
  • Llibres, camins i dies ens donen sabiduries
    • Veure Perfil
Ànima (Wajdi Mouawad)
« el: 01 de Octubre de 2014, 11:58:12 »
Si tenim en compte que l'autor també va escriure l'obra de teatre Incendis entre d'altres, podem fer-nos una idea de per on va la cosa. Una bona trama, original i dura ens mena cap a camins plens  d'experiències inimaginables. A moments, pot ferir sensibilitats, com s'acostuma a dir però a mi m'ha agradat molt i crec que a més d'un/a també l'hi pot agradar. Dintre d'un temps penso rellegir-la.

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
Re: Ànima (Wajdi Mouawad)
« Respondre #1 el: 01 de Octubre de 2014, 13:45:17 »
Dóna´ns alguna pista de a què et refereixes quan dius "ferir sensibilitats", si et plau... (sense revelar trames, és clar!)

És aquest punt, precisament el que em fa una mica enrere per agafar el llibre, que he tingut a les mans un parell de vegades. No sé si el grau de feriment em farà passadora la resta!

cala trons

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 01 de Octubre de 2014, 15:54:50 »
 Per a mi, és una gran novel.la. Originali ben escrita encara que algunes escenes són d'una cruesa excepcional. El tema és d'un home que troba la seva dona assassinada a casa i recorre part dels EEUU i Canadà per tal de trobar l'assassí. De tot el què l'hi passa ens en enterem perque els animalons que va trobant pel camí (des d'una anaconda a una marieta) van dient el què veuen. És com un gran documental on tots els éssers tenen el seu sentiment i la seva manera de veure les coses. Hi ha escenes de molta violència al mateix temps que n'hi ha de poesia pura.

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 01 de Octubre de 2014, 16:22:19 »
Té bona pinta però aquesta "molta violència" fa que m´ho estigui rumiant!  Merci Cala Trons!

cala trons

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 01 de Octubre de 2014, 18:02:17 »
Aquesta molta violència es la que, cap al final, fa referència a la matança de Sabra i Xatila, els anys 80. No descobreixo res ja que si es busca informació, en parla. D'altres brots poden ser detalls que des del punt de vista dels animals, siguin normals i que al llegir-ho nosaltres, ens xoqui. A mi, m'ha agradat molt.

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 02 de Octubre de 2014, 16:01:50 »
Tinc una familiar meva que fa unes setmanes se l'acabava de llegir i me'l recomanava molt. Crec que li faré cas a ella i també a la Cala Trons i me'l compraré.
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 10 de Octubre de 2014, 11:03:20 »
Doncs sí, me'l vaig comprar i l'he acabat en tan sols quatre dies.
No és un llibre dels que enganxa. Per a mi ha estat més que això. Ho definiria com hipnòtic, com un remolí d'emocions que et xucla cap dins, cada cop més fort i més ràpid.
L'estructura de la novel·la amb els moltíssims diferents narradors, m'ha semblat molt bona i la història sensacional. Sens dubte un dels llibres que més m'ha agradat i impactat en els darrers temps.
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

marjorie

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 771
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 26 de Octubre de 2014, 21:00:00 »
L'estic llegint.
Els diferents punts de vista de cada animal em semblen originals, i té una prosa molt rica, però sincerament, a mi no m'està agradant gaire. No té a veure amb que hi hagi alguna escena crua, sinó que simplement, la història no m'"atrapa".

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr