Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Llibres de por - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Llibres de por  (Llegit 630 cops) rss

Ester F. Matalí

• Moderadors
  • Avesat
  • Missatges: 886
  • Entre llibres, una lectora més.
    • Veure Perfil
    • Correu
Llibres de por
« el: 14 de Octubre de 2014, 19:36:01 »
Quellegistes!

Estem fent una llista a cada fòrum amb els millors llibres de por. Què, us animeu?  ;D

http://ploma.quellegeixes.cat/llistes/fitxa/33

Seguiu-nos a FB i a TwT!
https://www.facebook.com/quellegeixes
https://twitter.com/quellegeixes
"No menyspreéssiu mai la persistència dels pescadors de canya. " Joan Salvat-Papasseit

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
Re:Llibres de por
« Respondre #1 el: 17 de Octubre de 2014, 11:21:58 »
he vist la llista, i per mi dràcula i Frankenstein no són llibres de por. les pelis que n'han  fet les han transformat en pelis de por. 

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 801
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 17 de Octubre de 2014, 16:09:11 »
En part hi estic d'acord, viu i llegeix (al menys amb Frankenstein, que és el que vaig introduir jo i el que conec), però quan es parla de llibres de por és un títol en el qual sempre es pensa, un clàssic, suposo que per "default". Per això el vaig posar ;)

Molt lluny d'aquí...

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 21 de Octubre de 2014, 15:14:02 »
he vist la llista, i per mi dràcula i Frankenstein no són llibres de por. les pelis que n'han  fet les han transformat en pelis de por.

Totalment d'acord. Per a mi, en general, els llibres no són de por, poden ser de misteri, poden ser més o menys angoixants, però por, el que es diu por, em sembla que no.
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

Musica

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 733
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 21 de Octubre de 2014, 20:27:18 »
Jo vaig veure la llista i el primer llibre que se'm va acudir tampoc és de por, suposo, però a mi hi ha una part que me'n va fer molta. És El senyor de les mosques.

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 22 de Octubre de 2014, 00:12:30 »
No l'he llegit Musica, pero me n'han parlat i ha de ser dels que et posa la pell de gallina.

Quant a si hi ha o no hi ha llibres de por, crec que el que passa és que normalment van dins una altra categoria que abarca més, thrillers, per exemple, o misteris o ciència ficció. El que passa és que hi ha llibres que tot i pertànyer a aquestes categories tenen escenes que et fan por.
El que recordo més és (i perdoneu si em repeteixo) el de La zona caliente, que parla de l'Ebola. Quan el vaig llegir no havia sentit mai a parlar d'aquest virus, però conscient que havia estat un fet real, el vaig trobar terrorífic. Ara, aquestes últimes setmanes hi he pensat moltíssim.
Molt lluny d'aquí...

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 22 de Octubre de 2014, 00:21:56 »
Altres novel·les de por que estan classificades com a novel·la negra/thriller són els de James Patterson. Té un parell de sèries de diferents detectius als EUA (l'Alex Cross i els de Women's Murder Club) i els crims són tan reals (casos ficticis) tan semblants als crims que de tant en tant ens arriben pel telenotícies que et fan empal·lidir de cop. De fet, jo no en penso llegir més perquè en lloc de fer-me gaudir (com poden ser els casos d'en Montalbano o el comissari Adamsberg) amb aquests ho passo fatal. Buf!
Molt lluny d'aquí...

Roser1

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 992
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 22 de Octubre de 2014, 05:02:09 »
Jo vaig veure la llista i el primer llibre que se'm va acudir tampoc és de por, suposo, però a mi hi ha una part que me'n va fer molta. És El senyor de les mosques.

A mi tambe em va esgarrifar i atraure. La vaig llegir quan era estudiant i em va fer impacte l'atmosfera tensa, sinistre, que crea Golding.

Musica

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 733
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 22 de Octubre de 2014, 08:24:40 »
Al final em vaig decidir a posar-lo a la llista, però no tan per la tensió de tot el llibre, sinó pel porc.

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 22 de Octubre de 2014, 16:18:21 »
Ostres, 10 exàmens, el nou nivell C de català ?!
Com a broma és bona...
Molt lluny d'aquí...

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1209
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 02 de Novembre de 2014, 09:06:59 »
Jo recordo com a història de por El monte de las ánimas de Gustavo Adolfo Becquer dins del llibre Rimas y leyendas, no l'he trobat a la biblioteca i no el puc entrar perquè no el trobo, però de debó que fa por...
Ssssst! Que no veus que estic llegint!

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr