Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Joc: primeres línies. Qui ho endevina? - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Joc: primeres línies. Qui ho endevina?  (Llegit 143133 cops) rss

lilacwine

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2757
  • Si la música és l'aliment de l'amor, toqueu sempre.
    • Veure Perfil
Joc: primeres línies. Qui ho endevina?
« el: 14 de Gener de 2009, 20:13:17 »
Proposo un altre joc:
Escriure unes primeres línies d'una obra (novel·la, teatre, poesia... És igual) i un altre quellegista les ha d'endevinar. En el mateix missatge de resposta, aquest quellegista posa les seves línies, fent una cadena.
Us sembla?

Començo:

"GLOUCESTER: Ya el invierno de nuestra desventura se ha transformado en un glorioso estío por este sol de York, y todas las nubes que pesaban sobre nuestra casa yacen sepultas en las hondas entrañas del Océano."

“The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid.”  – Jane Austen

arual8

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 32
    • MSN Messenger - arual.lv8@hotmail.com
    • Veure Perfil
Re: Joc: primeres línies. Qui ho endevina?
« Respondre #1 el: 14 de Gener de 2009, 20:19:52 »

"GLOUCESTER: Ya el invierno de nuestra desventura se ha transformado en un glorioso estío por este sol de York, y todas las nubes que pesaban sobre nuestra casa yacen sepultas en las hondas entrañas del Océano."

La tragèdia de Ricardo III, Shakespeare.

"EQUÉCRATES. - ¿Estuviste tú mismo, Fedón, junto a Sócrates el día aquel en que bebió el veneno en la cárcel, o se lo has oído contar a otro?"
« Darrera modificació: 14 de Gener de 2009, 20:30:41 per arual8 »
La única función del tiempo es consumirse: arde sin dejar cenizas.
Triolet, Elsa (1896-1970); novelista francesa.

giralluna

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 3261
  • Els somnis són com les estrelles, ens fan aixecar el cap
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 14 de Gener de 2009, 20:48:46 »
M'agrada el joc però no sé si algun dia estaré a l'alçada. De moment m'aniré pensant la frase per estar preparada.

vemalfe

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1171
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #3 el: 14 de Gener de 2009, 23:07:21 »

"EQUÉCRATES. - ¿Estuviste tú mismo, Fedón, junto a Sócrates el día aquel en que bebió el veneno en la cárcel, o se lo has oído contar a otro?"

Fedó, de Plató.

"El dia disset de maig de 1980 em trobava en un avió d'Aeroflot en direcció a Moscou. Les primaveres a Barcelona acostumen a ser opaques i feixugues, però aquell dia havia deixat al meu darrera un cel nítid. Un poeta estranger diria que "mediterrani""

Bones lectures!

lluneta

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 33
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #4 el: 15 de Gener de 2009, 10:45:53 »
"El dia disset de maig de 1980 em trobava en un avió d'Aeroflot en direcció a Moscou. Les primaveres a Barcelona acostumen a ser opaques i feixugues, però aquell dia havia deixat al meu darrera un cel nítid. Un poeta estranger diria que "mediterrani""
Juraria que es tracta de "L'agulla daurada" de Montserrat Roig. La vaig llegir fa molt de temps i ja no tinc el llibre...
Bé, continuo amb el joc, si mo m'he equivocat:
"Barrabás llegó a la familia por vía marítima, anotó la niña Clara con su delicada caligrafía"

xinxolaina

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 51
  • No hi ha camins per la pau, la pau és el camí. Mahatma Gandhi
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 15 de Gener de 2009, 15:39:57 »
Barrabás llegó a la familia por vía marítima, anotó la niña Clara con su delicada caligrafía"
Aquest és de la Isabel Allende, La casa de los espíritus.

Ara el meu:
"En Vicenç ajudà el senyor Nicolau a pujar al cotxe. Sí, senyor, com vostè mani. Després pujà la senyora Teresa....

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 15 de Gener de 2009, 16:21:21 »

Ara el meu:
"En Vicenç ajudà el senyor Nicolau a pujar al cotxe. Sí, senyor, com vostè mani. Després pujà la senyora Teresa....

Mirall trencat de Mercè Rodoreda!

"Quan tenia sis anys, vaig veure una vegada, una imatge magnífica en un llibre, sobre la selva verge, que s´anomenava Històries viscudes. Representava una serp boa que...."

baldufa

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1424
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 15 de Gener de 2009, 18:04:01 »
"Quan tenia sis anys, vaig veure una vegada, una imatge magnífica en un llibre, sobre la selva verge, que s´anomenava Històries viscudes. Representava una serp boa que...."

El petit princep, Saint-Exúpery

Aquí teniu el meu trosset:

Un home jove de vint-i-un anys, no gaire complaent amb ell mateix i força dur amb els altres, va començar a escriure aquest petit llibre.

Magraneta

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 67
  • Qui perd els orígens perd la identitat
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 15 de Gener de 2009, 20:29:45 »
¡Adelante mis buenos invitados! dijo, y los hobbits supieron que era aquella voz clara la que habían oído en el camino.

El senyor dels anells, La comunitat de l'anell (quan arriben a casa del Tom Bombadil.)
Animus inmortalis est

laveïnadelprimer

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1471
  • "Un llibre és un artefacte dissenyat per fer esclatar la imaginació"
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #9 el: 16 de Gener de 2009, 17:28:39 »
¡Adelante mis buenos invitados! dijo, y los hobbits supieron que era aquella voz clara la que habían oído en el camino.

El senyor dels anells, La comunitat de l'anell (quan arriben a casa del Tom Bombadil.)

? ? ? ? ? ? ??? ? ? ? ? ? ?

Ens llegim  :-X
Un dia sense riure és un dia perdut !

baldufa

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #10 el: 16 de Gener de 2009, 17:45:20 »

Magraneta... es tracta de contestar quan endevines a quin llibre corresponen les primeres línies que ha escrit l'últim/a usuari/a, llavors continues el joc posant un nou principi perquè l'endevini algú altre... ;)

Magraneta

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 67
  • Qui perd els orígens perd la identitat
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 16 de Gener de 2009, 18:11:05 »
uups perdóo !! ::) :P, a la pròxima em fixaré més !!
Animus inmortalis est

laveïnadelprimer

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 17 de Gener de 2009, 12:00:53 »
uups perdóo !! ::) :P, a la pròxima em fixaré més !!

Per mi, del tot perdonada, i disculpa si el meu missatge et va ferir, no era pas la meva intenció, tot al contrari, intentava posar-hi una mica d'humor que sempre va bé.

;) ;) ;)

Ens llegim (en un altre subfòrum perquè es veu que no sóc prou "llegida", no n'encerto ni un aquí) :'(

baldufa

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 20 de Gener de 2009, 19:42:20 »

El petit princep, Saint-Exúpery

Aquí teniu el meu trosset:

Un home jove de vint-i-un anys, no gaire complaent amb ell mateix i força dur amb els altres, va començar a escriure aquest petit llibre.

Canvio el meu trosset i continuem jugant?(per no fixar-m'hi, vaig posar les primeres línies del pròleg):

Mayo, en Ayemenem, es un mes caluroso y de ansiosa espera. Los días son largos y húmedos. El rio mengua y negros cuervos se dan atracones de lustrosos mangos sobre árboles inmóviles, de un verde polvoriento.

laveïnadelprimer

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #14 el: 20 de Gener de 2009, 20:10:25 »
Canvio el meu trosset i continuem jugant?(per no fixar-m'hi, vaig posar les primeres línies del pròleg):

Mayo, en Ayemenem, es un mes caluroso y de ansiosa espera. Los días son largos y húmedos. El rio mengua y negros cuervos se dan atracones de lustrosos mangos sobre árboles inmóviles, de un verde polvoriento.

El Dios de las pequeñas cosas - Arundhati Roy

Aquí teniu les meves primeres línies (us ho poso fàcilet):

En Vicenç ajudà el senyor Nicolau a pujar al cotxe. "Si, senyor, com vostè mani". Després pujà la senyora Teresa. Sempre ho feien així, primer ell, després ella, perquè a l'hora de baixar havien d'aguantar-lo entre tots dos.

Ens llegim

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr