Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Llibres i pel·lícules - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Llibres i pel·lícules  (Llegit 73242 cops) rss

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
Llibres i pel·lícules
« el: 01 de Maig de 2008, 14:30:01 »
És molt típica la frase "La pel·lícula està bé, però no té ni punt de comparació amb el llibre".
Moltes vegades les pel·lícules basades en novel·les ja escrites han sigut rebutjades, perquè es diu que la història perd quelcom que no poden captar les càmares.

I vosaltres, heu vist alguna pel·lícula que us hagi produït aquesta sensació?

A mi em va passar a la inversa. Fa poc vaig llegir-me Les relacions perilloses, de Choderlos de Laclos i després vaig voler veure la pel·lícula. La novela és apassionant, però trobo que el film també fa honor a totes les bones crítiques que havia llegit.

Ilea

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 164
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Llibres i pel·lícules
« Respondre #1 el: 01 de Maig de 2008, 17:32:56 »
És molt típica la frase "La pel·lícula està bé, però no té ni punt de comparació amb el llibre".

Típica i tòpica però certa en la gran majoria dels casos... Em sembla que només he vist un parell de pel·lícules després d'haver llegit un llibre que em semblessin acceptables, una d'elles: Memòries d'una geisha!!

quincalla

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 218
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 01 de Maig de 2008, 18:35:44 »
Estic d'acord amb vosaltres, a banda de la trama, perque totes dues broden la posada en escena amb magnifics vestuaris i decorats.
Pel que fa l'adaptacio de la trama, mes que mai per fer-ne una de nova, jo afegiria l'adaptacio de l'obra d'en McEwan, Expiacio.

Despertaferro

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 39
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 02 de Maig de 2008, 09:42:16 »
Bufa... gran tema. Doncs no, la immensa majoria de vegades les pel·lícules no arriben a la sola de la sabata dels llibres.

El que no entenc és els motius :(

En alguns casos, simplement, la novel·la pot no ser adaptable al cinema (recentement, en un altre fòrum, es debatia si es podria adaptar al cinema Fundació d'Isaac Asimov i la meva resposta és un categòric NO) però en d'altres, el que no s'entén és la mania de fer canvis que, al meu entendre, no aporten res i que desgracien la pel·lícula.

Per exemple, el Senyor dels Anells (per mi, una excel·lent novela i una pel·lícula més que salvable) és una pel·lícula que em va agradar moltíssim. No obstant, no està a l'alçada del llibre. Hi manquen històries i personatges (on està Tom Bombadil a la pel·lícula???), es canvien els fets (elfs a la batalla de l'Abisme d'en Helm?), d'altres al llibre són un petit passatge i a la pel·lícula són més de mitja pel·lícula (cas també de la batalla de l'Abisme d'en Helm) i un llarg etcètera. Per què???

I després ja hi ha les destrosses brutals. Recentment he llegit un best-seller de Robin Cook que es diu "Invasión". I resulta que no fa gaire van fer la pel·lícula. Doncs bé, el llibre ja està escrit com un guió cinematogràfic pràcticament (aquests autors escriuen cada obra seva pensant en la gran pantalla més que en els lectors). Doncs bé, si el llibre ja era mitjanet tirant a dolentó, la pel·lícula no es pot ni veure! :(

quincalla

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 218
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 02 de Maig de 2008, 14:31:59 »
Caram despertaferro si que ho tens interioritzar això  :)! per a mi cinema i literatura són dos gèneres diferents amb lectures també diferents ( una visual i una d' escrita ) que s' adreça a públics també diferents, però ni millors ni pitjors és més, fins i tot poden ser complementaris.

Tots coincidim en el que dèia la Màgia al principi i tot i això tooots hem vist alguna que altra pel·licula de qui d'antuvi ja haviem llegit el llibre. O al revés ...

A la televisió vaig veure per primer cop La Mort a Venecia i arrel la pel·licula vaig llegir-me el llibre. I si que és cert, en llegir-lo evocava imatges de la pel·licula : en Tazio per a mi sempe tindrà la fesomia del protagonista de la pel·licula de Visconti però això no ha de ser necessàriament dolent...oi que no ?(esperem que no ! ;. Enfin, jo trobo que és una gran pel·licula basada en un molt bon llibre.

Salutacions !

Màgia

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
« Respondre #5 el: 02 de Maig de 2008, 14:55:35 »
Sempre cal tenir en compte que tota bona pel·lícula ha de partir d'un bon llibre (o un bon guió), perquè seria bastant contradictori que d'una novel·la horrorosa en sortís un film magnífic. Tot i això, no hi ha res impossible :)

Jo vaig veure Invasión (no sabia que partia d'un llibre!) i la vaig trobar molt fluixa, previsible i com diu Despertaferro, no valia la pena.

baldufa

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1424
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #6 el: 02 de Maig de 2008, 15:53:11 »
Al meu parer, mai una pel·lícula pot reflexar el que explica un llibre: detalls i detalls que es perden amb els minuts que pugui durar una pel·lícula... però, la cosa és que es poden fer bons llargmetratges partint de bons llibres (o no!), tenint sempre present -com deia Quincalla-que les lectures són totalment diferents i hem de saber destriar.

Sincerament, trobo odioses les comparacions entre aquests dos gèneres...

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2943
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 06 de Maig de 2008, 10:40:07 »
Jo penso que una adaptació cinematogràfica d'un llibre és només una versió d'un lector, que és el director.
N'hi ha moltes que jo he trobades ben bones, com Una dona difícil, Mystic River, Les amistats perilloses, La colmena, Las ratas, Últimas tardes con Teresa, ... . Aquestes són les que recordo ara però la llista deu ser ben llarga.

Despertaferro

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 39
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 06 de Maig de 2008, 20:35:06 »
Jo penso que una adaptació cinematogràfica d'un llibre és només una versió d'un lector, que és el director.
Si em permets, m'apunto la frase :) No ho havia vist mai des d'aquesta òptica. És cert que una part importantíssima del llibre no la hi posa l'autor, sinó el lector :)

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #9 el: 06 de Maig de 2008, 20:58:19 »
Estic amb en Clint, i justament és el que he escrit fa una estona en un cometant el perfum de P suskind.

Si la novel·la m'agrada, tinc per norma no veure la pelicula, per tal de no distorsionar la meva visió de la història. I em fa l'efecte que una pelicula s'ha de deixar, per força, molts detalls.

malvina

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 10
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #10 el: 06 de Maig de 2008, 23:56:51 »
La veritat és que la majoria de vegades que he vist una pel·lícula basada en un llibre, m'ha decepcionat. L'ultima gran decepció va ser "El amor en los tiempos del cólera": tot allò que al llibre sembla màgic, a la peli sembla ridícul i perd tot l'encant.

Soles trobe una excepció: "Como agua para chocolate"

malvina

jatudikara

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 41
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 07 de Maig de 2008, 09:05:35 »
Estic d'acord amb Malvina sobre Como agua para chocolate, i afegiria Cadena de favores. El llibre es diu Favor por favor, el vaig llegir després de veure la pel·lícula i l'única cosa que vaig trobar una mica diferent va ser el final, a la peli tallen abans.
Salutacions! :)

Màgia

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
« Respondre #12 el: 07 de Maig de 2008, 15:26:01 »
A mi Como agua para chocolate no em va agradar, i suposo que com a conseqüència la pel·lícula tampoc, però va ser degut a que era una lectura obligatòria i ens el van fer llegir bastant petits, amb 12 o 13 anys. Em sembla que va ser per això que vaig avorrir-lo i no en vaig copsar l'essència.

Patufet

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 235
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 07 de Maig de 2008, 21:21:29 »
Hola!

Jo vaig veure la pel·lícula de "El perfum" molt després d'haver llegit el llibre i em va encantar. Sí que es deixa alguns detalls del llibre però les escenes són tal i com jo me les havia imaginat.
Respecto molt la opinió de viu i llegeix de no veure pel·lícules basades en llibres, però la de "El perfum" crec que sí que val la pena.
A més, he de confessar que m'agraden molt els escenaris perquè un d'ells són les escales de Sant Domènech de Girona, lloc pel qual passava cada dia quan anava a la Facultat del Barri Vell.  ;)

marta73

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 44
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 08 de Maig de 2008, 19:21:10 »
Per mi una adaptació cinematogràfica molt bona és la del Padrino. Al meu entendre tan llibre com película (bé, en són tres) són brutals.
Una adaptació que em va decepcionar va ser "Les normes de la casa de la sidra" del llibre "Princeps de Maine, reis de Nova Anglaterra" del John Irving.
I el tercer exemple és els Ponts de Madison. El llibre em va agradar normalet, suposo que en vaig senir parlar tant... i en canvi la peli em va encantar, la música i els actors (sobretot la Meryl Streep) treuen tot el suc a l'argument. De totes maneres aquest cas potser en l'únic en què m'ha agradat més la peli que el llibre.

Malgrat la decepció de la peli "Les normes..." sempre que puc intento llegir la novela abans de veure la peli.

Que me'n dieu del Diari de Noa?
No deixem de jugar perquè ens fem grans, ens fem grans perquè deixem de jugar

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr