Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Navegant en el Pequod per Mequinensa i Gioconda - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Navegant en el Pequod per Mequinensa i Gioconda  (Llegit 4602 cops) rss

la iaia

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2996
    • Veure Perfil
Re:Navegant en el Pequod per Mequinensa i Gioconda
« Respondre #135 el: 12 de Setembre de 2013, 19:47:53 »
Jo vaig dir que dilluns pensava dir alguna cosa, no se si encerto però a mi, a més de trobar que Melville escriu molt bé,penso:
    Que es va documentar abundantment per escriure el que suposo que ell volia que fos un relat de la pesca d'una balena i les aventures que comportava.
     Suposo que es va trobar amb tantissima documentació a les mans i a més era tant interessant que no va voler despreciar rés i va anar animant-se i l'hi va sortir un tractat magnífic sobre les balenes.
      A més, penso que hi va reflectir el seu pensament que per mi diferia bastant del del seu temps, no nega el creacionisme però parla de mutacions, parla d'un Déu que pels del seu temps no era precisament el més proper ni el que més es promocionava.
       Té pensaments ecologistes, quan no es coneixia ni la paraula, al capítol 105 dubta si la pesca que s'està fent no acabarà amb les balenes, que és el que està passant avui dia.
        L'he trobat molt interessant, ara, explicar llibres no es el meu fort, jo llegeixo i intuitivament sé si m'agraden o no. Em limito a fer de lectora, no els disecciono com fa la Lilacvine, o la Gioconda, no en sé. Sóc de més de números que de lletres, però sempre m'ha agradat llegir i llegeixo molt.
         No se si us haurà convençut el que he posat, però és el que penso, i els qui em coneixeu sabeu com sóc.

Gràcies a Mequinensa i a la Gioconda per el guiatge, que ens ha ajudat molt, per les informacions paraleles, les fotos i per tot.
Rés no és mesquí ni cap hora és isarda

gioconda

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 2555
  • "A más cómo menos por qué? J. Wagensberg
    • Veure Perfil
« Respondre #136 el: 13 de Setembre de 2013, 08:06:00 »

Bon dia:

Perdoneu aquesta desaparició, però ja sabeu que les primeres setmanes de curs són una mica esbojarrades. Deixant pendent una anàlisi més profunda.
       De moment, us diré que a mi em sembla més que un llibre sobre la balena i l'aventura de la seva caça, em sembla un llibre en el que la balena és l'exemple per reflexionar sobre el cicle de la vida i la mort com a individuus i com a espècie. No sé prou de literaruta amèricana de l'època, ni de Melville com per afirmar si el llibre li va sortir així fruit de la curiositat i els seus coneixements enciclopèdics o la caça de la balena com a gran activitat de l'època representava per ell el cas perfecte per a explicar una existència de forces antagòniques, ja que era un món que per la seva vida personal coneixia.
Ara, no puc fer una altra cosa que recordar un dels primers missatges de'n Raviel en que ens parlava de la "novel.la total". Sigui intencionadament o no, és un novel·la total que llegida ara de gran -altre cop- m'ha fet pensar molt i he après molt.
Em sembla que, avui dia, en Melville amb la seva necessitat de justificar totes les parts del relat patiria molt perquè si la informació de la que disposava ell ja era immesa en els temps actual augmenta exponencialment cada minut que passa. Potser no podria acabar mai la novel.la i no en podriem haver gaudit d'ella.
Moltes gràcies als perseverants en els comentaris i als seguidors silents. Vull agrair les intervención "en autoria mediata" de'n Bill que han sigut molt interessant i alliçonadores. I a Mequinensa la coautoria de la moderació, crec que sommiarem balenes i catxalots durant setmanes. ;)
Esperem més comentaris abans de començar amb Espriu.
La joventut és com un formatge de Gruyere, està plena de forats.

Raviel Beut-rom

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 364
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #137 el: 13 de Setembre de 2013, 12:01:05 »
Crec que va ser una de les millors lectures compartides, d'un llibre que - personalment -  estimo molt (també per la seva enorme ambició literària), tot i que vaig ser fonamentalment un seguidor "silent".
Que us sembla el final, amb l'ocell que queda clavat al pal mestre i arrossegat a l'abisme?

la iaia

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #138 el: 13 de Setembre de 2013, 13:07:42 »
Es la unió perfecte del cel i el mar!

Roser1

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 992
    • Veure Perfil
« Respondre #139 el: 13 de Setembre de 2013, 17:39:37 »
Poca esperanca, Raviel... la balena pot mes que l'ocell.

Roser1

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #140 el: 13 de Setembre de 2013, 17:46:14 »
Gracies a les moderadores, que han tingut una tasca dificil perque es tracta d'una novel.la molt ambiciosa, "total", com diu el Raviel. Trobo gratificant que us hagueu embarcat tots plegats en una lectura exigent i que les aprensions inicials s'hagin evaporat davant del plaer lector.
Moby Dick em sembla una reencarnacio de les antigues epiques de sofriment i aventura, amb una visio metafisica del be i el mal i, en comptes dels herois classics, un antiheroi propi de la novel.la moderna. Es a dir, una obra visionaria. No us oblideu de votar-la i comentar-la!

Mequinensa

• Moderadorb
  • Novell
  • *
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
« Respondre #141 el: 13 de Setembre de 2013, 19:05:58 »
No, home no, gràcies a tots, especialment en aquesta lectura que hi han hagut un munt de mans.

Gio, m'ha fet molta gràcia el teu comentari crec que sommiarem balenes i catxalots durant setmanes. Jo vaig ser conscient de com n'estava d'obsessionat quan ma filla em va fer un dibuix sense jo demanar-li; Devia suposar que m'agradaria molt considerant com li'n parlava, de la balena

Si fins i tot li dibuixà les ferides!. No em digueu que no es maco :)
« Darrera modificació: 13 de Setembre de 2013, 19:09:07 per Mequinensa »

la iaia

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #142 el: 13 de Setembre de 2013, 19:08:32 »
Tens una filla artista!

Roser1

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #143 el: 14 de Setembre de 2013, 04:19:03 »
El dibuix es mereix un marc. Digues-li que ens ha agradat molt.

gioconda

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 2555
  • "A más cómo menos por qué? J. Wagensberg
    • Veure Perfil
« Respondre #144 el: 14 de Setembre de 2013, 10:11:23 »
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
La joventut és com un formatge de Gruyere, està plena de forats.

cala trons

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1975
  • Llibres, camins i dies ens donen sabiduries
    • Veure Perfil
« Respondre #145 el: 14 de Setembre de 2013, 10:37:57 »
 He anat seguint els vostres comentaris i no sabeu com me'n són de profitosos per gaudir encara més d'aquesta lectura, que faig amb calma perque tinc d'altres lectures entre mans, però que penso acabar. Els trobo tots molt interessants.

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #146 el: 14 de Setembre de 2013, 12:03:27 »
He participat molt poc perquè la veritat és que només he anat rellegint els fragments que citàveu i/o que no recordava.

Certament, l'obra admet moltíssims nivells de lectura, des del pur llibre d'aventures a la metafísica. Diexeu-me fer una mica d'advocat del diable  ;) i citar uns versos d'Espriu :

"...versos
disciplinats, com aquests d’ara, amb pintes
de fosques marques que l’alè dels crítics
un dia aclarirà per a la meva vergonya."

Pensant en això, em pregunto si realment els autors en general i Melville en particular volien dir en realitat tantes coses com nosaltres, els lectors, els atribuïm... Ja us he dit que estic fent d'advocat del diable, eh.

Mequinensa, el dibuix de la teva filla és molt bonic, amb l'afegit de la tendresa que demostra pel seu pare. Enhorabona!

Mequinensa

• Moderadorb
  • Novell
  • *
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
« Respondre #147 el: 14 de Setembre de 2013, 20:24:12 »
Pensant en això, em pregunto si realment els autors en general i Melville en particular volien dir en realitat tantes coses com nosaltres, els lectors, els atribuïm... Ja us he dit que estic fent d'advocat del diable, eh.

Tens raó, però en el cas de Melville... ostres, és que l'obra té tanta força que costa no veure-hi de tot.

Ah! He deixat llegir a la Júlia els vostres comentaris sobre el dibuix i està molt contenta. Us dona un petó a tots!

Roser1

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #148 el: 14 de Setembre de 2013, 23:38:17 »
Es una pregunta que tots ens fem, pero la resposta no te importancia. Autor i llibre no son la mateixa cosa. A l'escriptura es filtren missatges del subsconcient que l'escriptor no control.la. Solen ser els lectors i algun critic els que els detecten. Encara que l'autor no en sigui conscient, hi poden ser i, de fet, moltes vegades hi son.

Margalidab

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 740
    • Veure Perfil
« Respondre #149 el: 16 de Setembre de 2013, 18:03:29 »
No, home no, gràcies a tots, especialment en aquesta lectura que hi han hagut un munt de mans.

Gio, m'ha fet molta gràcia el teu comentari crec que sommiarem balenes i catxalots durant setmanes. Jo vaig ser conscient de com n'estava d'obsessionat quan ma filla em va fer un dibuix sense jo demanar-li; Devia suposar que m'agradaria molt considerant com li'n parlava, de la balena

Si fins i tot li dibuixà les ferides!. No em digueu que no es maco :)

Felicitacions per a la Júlia. Crec que és una balena molt ben pintata i és gran regal. Sento anar amb tardança però avui m'incorporo, he estat una setmana de vacances i no era per casa.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr