Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
llibres que parlen de cuina - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: llibres que parlen de cuina  (Llegit 3241 cops) rss

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
llibres que parlen de cuina
« el: 19 de Agost de 2013, 21:04:24 »
... amb això no em refereixo a llibres de cuina, amb receptes i fotos i tot allò que ens fa venir salivera, si no  a novel·les on hi surten plats i l'autor ens mig explica la recepta a travès de la narració.... i també ens fa venir salivera
Per exemple, en els llibres de la Donna Leon, les àpats són importants i sempre et queden ganes de provar de fer la pasta i les amanides que hi expliquen
ene les del comisari wallander , per contra, no et venen mai ganes de fer els seus àpats, sempre escassos, greixossos  i amb poc verd...

en la novel·la que llegeixo ara, T is for trespass de la Sue Grafton, la protagonista s'alimenta a base de fast food i en el millor dels casos va a un  bar de cuina romanesa on s'ha de submergir en els litres de suquet, em sembla que en sento la olor i tinc la sensació de digestió pesada a la vegada

l'altre dia a la trobada de quellegistes la iaia va comentar que no havia parat fins aconseguir la recepta que havia llegit en una novel·la....mmmm fins i tot la podriem provar!

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:llibres que parlen de cuina
« Respondre #1 el: 19 de Agost de 2013, 21:10:30 »
Un altre que s'alimenta d'allò més bé és en Montalbano, i el seu quasi-homònim, Vàzquez Montalban, també feia sortir una variada selecció de receptes a les seves novel·les.

lilacwine

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2757
  • Si la música és l'aliment de l'amor, toqueu sempre.
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 19 de Agost de 2013, 21:26:59 »
Potser no toca en aquest fil, potser hi hauria d'haver fins i tot un subfòrum (qui sap?), però aquest estiu, que he tornat a Bòsnia, vaig passar-me per una llibreria a Sarajevo i vaig comprar un parell de llibres d'una escriptora croata, Slavenka Drakulic, que ja coneixia, un d'ells es diu El sabor de un hombre (hi ha traducció al castellà) i que va d'una parella d'estranjers que viuen a Nova York, ella és polonesa, ell és brasiler, es coneixen i neix una passió desaforada. Tenint en compte que l'única manera de comunicar-se verbalment és en un idioma que a ells els és forani (l'anglès) i aliè, la seva relació esdevé molt més estreta i passional... Ja des de la primera plana sabem que ella l'ha matat i se l'ha cruspit.

Parlàvem de cuina, oi? M'ha semblat que vindria bé aquest fil acabat d'estrenar... Bé... Potser m'he equivocat de lloc, perquè no en fa pas un rostit, se'l menja cru...

Bé, ehm... En tot cas, bon profit. 
“The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid.”  – Jane Austen

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1209
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 19 de Agost de 2013, 21:48:22 »
 :D :D lilacwine, que bèstia! (El llibre és clar, ;))
A mi m'ha vingut al cap Como agua para chocolate de la Laura Esquivel
Ssssst! Que no veus que estic llegint!

lilacwine

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2757
  • Si la música és l'aliment de l'amor, toqueu sempre.
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 19 de Agost de 2013, 21:53:02 »
:D :D lilacwine, que bèstia! (El llibre és clar, ;))

I jo també una mica, però és que m'ha vingut al cap en veure aquest fil.
Però el recomano, està molt ben escrit, és molt bona escriptora, la Drakulic, una feminista reconeguda a l'Europa de l'Est. Mica en mica vaig posant les novel·les que té a la biblioteca.
És clar que, entenc, que el tema de la novel·la no sigui del gust de tots els públics...
“The person, be it gentleman or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid.”  – Jane Austen

aracel-li

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2147
  • llegir ens fa lliures.
    • MSN Messenger - a.rieraferrer.@hotmail.com
    • Facebook
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #5 el: 20 de Agost de 2013, 08:56:21 »
       Molt bé!!!!!! Ja tenim fil per comentar llibres que incloguin receptes de cuina. Ara la feina serà trobar-n'hi.
No puc viure en un món on tu no hi siguis.

dubtes

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1209
  • Somnis
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 20 de Agost de 2013, 10:11:00 »
Tant en Montalbano com en Ricciardi mengen i ho expliquen.
Els rogers fregits d'en Montalbano fan sentir fins i tot la oloreta.
Els bullits de la tata Rosa que menja en Ricciardi fan sentir la pudor de col...
Ssssst! Que no veus que estic llegint!

aracel-li

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2147
  • llegir ens fa lliures.
    • MSN Messenger - a.rieraferrer.@hotmail.com
    • Facebook
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 20 de Agost de 2013, 10:39:10 »

I els caps de xai rostit del inspector Sveinsson de vagades en fa venir basca.
No puc viure en un món on tu no hi siguis.

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 20 de Agost de 2013, 12:52:29 »
Lilacwine, el problema és que se'l mengi cru  :D No ens pots donar la recepta del plat, que és del que es tractaria...  ;D ;D ;D ;D ;D ;)

la iaia

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2996
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 20 de Agost de 2013, 13:24:30 »
Com us vaig comentar després de molt buscar vaig trobar la recepta de les Albergínies (Melanzane) a la parmigiana que fan que el comissario Montalbano s'en mengi tota una plata, d'un llibre de cuina italiana i pescant a Sant Google he confeccionat la recepta. Està provada i garantida. Aqui và:

4 alberginies grans, 2 cebes tendres grossetes, 300 grs. de mozzarella ratllada, 1 Qg. de tomàquet pelat i sense llavors, un potet de tomàquet concentrat, 200 de parmesà ratllat, un gra d'all, Oli, i uns brots de pesto (alfabrega) fresc.

Primer talleu les albergínies al llarg d'un gruix de 1/2 cent.  poseu-les en aigua freda i salada per treure'n l'amargor.
Mentres en una paella amb un bon raig d'oli fregiiu la ceba l'all picat i els tomàquets tot a dauets i el tomàquet concentrat,(ès per que espessi la salsa i l'hi dòna molt bon gust) salpebrar al vostre gust i afegir-hi una mica de sucre, deixar-ho coure durant 15 -20 minits, afegir el pesto picat i deixar refredar.
Mentre tant escorreu les albergínies, i es poden fregir en abundant oli calent, aixugant-les bé que esquitxen!.
A mi no m'agrada perqué agafen massa oli i les poso en una bandeja de forn amb unes gotetes d'oli a 180º fins que veig que estàn tovetes.

Un cop tot una mica fred (si no us cremareu els dits)  poseu una mica de salsa al fons d'una plàtera que pugui anar al forn. i aneu fent capes, primer les albergínies la mozzarella ratllada i la salsa i aneu seguint fins acabar amb albergínies i salsa de tomàque.
Poseu damunt el parma ratllat i ja es pot posar al forn a 180º uns 15-20 minuts Quan el parma estigui dorat ja es pot treure.
Podeu posar una mica de pesto junt amn el parma ratllat.
Deixeu-la reposar una estona i es serveix tèbia.

Ja em direu si la heu provat i si ha agradat.
Rés no és mesquí ni cap hora és isarda

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2943
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #10 el: 21 de Agost de 2013, 08:13:19 »
Només em ve al cap El festín de Babette, d'I. Dinesen, que no he llegit, encara que vaig veure la pel·lícula d'estrena.

la iaia

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 21 de Agost de 2013, 10:12:41 »
Ara tinc a la mà, Una familia exemplar de Genís Sinca, un dramón, per dir-ho col·loquialment, però té un capítol el 9 que parla d'uns macarrons sense tomàquet ni formatge i d'un caldo de gallina en el que quan arriba a taula i neden espectacularment les potes de la gallina, amb ungles i tot! em queien les llàgrimes de tant riure.

Raviel Beut-rom

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 364
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 21 de Agost de 2013, 10:27:22 »
"Calor", de Bill Buford, és una apassionant novela bastida entre cuines i cuiners més o menys salvatges, a la recerca del producte ideal o de la tècnica perduda. Enèrgica, ben escrita i amb una fort component de no-ficció, es mou entre Nova York, Londres i la Toscana.

kraiss

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 675
  • ||*||
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 21 de Agost de 2013, 10:40:56 »
En Wallander tampoc em fa venir ganes de menjar però si de veure molt cafè!  ;)
Dos llibres que he llegit últimament, i que incorporen receptes:
La abuela Lola on l'àvia del nen protagonista fa les receptes del seu país, Puerto Rico.
I un altre llibre, d'aquests que passen sense pena ni gloria però que em va fer passar l'estona: El café de los corazones rotos. El millor les receptes dels dolços i és que a mi tot el que sigui dolç em "chifla"  ::)

la iaia

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 21 de Agost de 2013, 10:43:23 »
Entre les moltes receptes de cuina que tinc a l'ordinador em sembla que de dolços n'hi ha tres o quatre. No sóc llaminera.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr