Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
llibres que parlen de cuina - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: llibres que parlen de cuina  (Llegit 3227 cops) rss

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 801
    • Veure Perfil
Re:llibres que parlen de cuina
« Respondre #45 el: 26 de Setembre de 2013, 23:36:10 »
Això de les copes, nosaltres que no tenim rentaplats, les hem de rentar a mà, i ho fem amb aigua normal i corrent de l'aixeta i el detergent de torn. Res d'especial. Això sí, perquè no quedin tacades les eixugo a mà, no les deixo allà on s'escorren els plats.

I quant a les receptes del Montalbano, va sortir un llibre que es diu    
I segreti della tavola di Montalbano. Le ricette di Andrea Camilleri, de l'Stefania Campo que si no m'equivoca recull trossos de les obres amb els plats que es menja l'inspector i la recepta pertinent.
Molt lluny d'aquí...

la iaia

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2996
    • Veure Perfil
« Respondre #46 el: 27 de Setembre de 2013, 19:51:13 »
Serà qüestió de buscar-lo, encara que no estigui traduït. Jo també eixugo les copes a mà, però un dia probaré l'aigua mineral !
Rés no és mesquí ni cap hora és isarda

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #47 el: 27 de Setembre de 2013, 20:29:41 »
Ostres, em vaig equivocar! Jo em referia a un del Brunetti, l'inspector de la Donna Leon!
Per això quan googlejasa receptes de Montalbano em va sortir aquell i a mi no em sonava de res... en fi.
Molt lluny d'aquí...

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2943
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #48 el: 28 de Gener de 2014, 08:03:13 »
"un bol d'argent ple de pobres cargols arronsats, semblats als que s'arrossegaven pel patio de casa seva a Cuba, després d'haver plogut, tots negres, amb un aspecte trist i cuits amb all; safates de filet mignon, llagosta, gambes, patates arrebossades i xampany, una ampolla rera l'altra. Això va completar-se a una hora indecent amb pastís d'Alaska i baci italià -boles de gelat de xocolata i vainilla, recobertes de xocolata desfeta i tot amarat amb conyac francès. I de tant en tant petons". (167)

"hi havia una taula llarga on encara restaven safates de bacalao -bacallà cuit amb all-, mongetes seques negres, arròs, una gran amanida, mitjanes de porc i bistecs  (...) i un gran bol de yuca". (171)

"Van veure cafè i van menjar pa de blat de moro i pernil, gelatina de raïm i ous remenats". (185)

"... havia de mantenir una dieta de cereals, baixa en greixos, baixa en sal, mntre que en el seu interior ell desitjava els plàtans i el porc i un plat ben ple d'arròs i mongetes seques, acompanyat amb un got de cervesa, vi o whisky". (296)

"... va demanar una ració doble de plàtans fregits, un de dolç, un de verd, un plat de yuca amanit amb sal, oli i all, un plat de porc rostit i un plat especial de gambes i pollastres, pa i mantega, tot acompanyat amb mitja dotzena de cerveses..." (302)

"Van sopar mitjanes de porc i pollastre fregit, arròs i mongetes, plàtans fregits, una gran aminida variada, sopa de menuts, pa torrat italià i, de postres, pastissos emborratxats amb rom, crema de llimona flamejada i cafè exprés". (343)

"Aquella nit, abans, havia menjat dos plats de lechón asado, ben amanit amb força sal i el suc d'una llimona, després tostones, patates fregides ben torradetes, arroz moro i una mica deyuca." (385)

Els reis del mambo toquen cançons d'amor
« Darrera modificació: 29 de Gener de 2014, 10:03:56 per clint »

Raviel Beut-rom

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 364
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #49 el: 28 de Gener de 2014, 17:34:54 »
Recordo una bonica escena en la "Recerca…" de Proust, quan els pares del narrador conviden a sopar a casa el senyor de Norpois, i Françoise, la cuinera, prepara el seu famós bou en gelatina. Mmmm...

Ester F. Matalí

• Moderadors
  • Avesat
  • Missatges: 886
  • Entre llibres, una lectora més.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #50 el: 25 de Maig de 2014, 13:11:29 »
Res, només entro un momentet per compartir 10 plats emblemàtics de novel·les famoses. http://ebookfriendly.com/iconic-dishes-famous-novels-pictures/?utm_content=bufferf18f3&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Deixo d'exemple d'Oliver Twist :)

Seguiu-nos a FB i a TwT!
https://www.facebook.com/quellegeixes
https://twitter.com/quellegeixes
"No menyspreéssiu mai la persistència dels pescadors de canya. " Joan Salvat-Papasseit

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #51 el: 08 de Setembre de 2014, 08:57:38 »
Nick Charles menja "sándwich de carne picada cruda" i de desdejuny demana "un plato de higadillos".

El hombre delgado; D. Hammett

marjorie

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 771
    • Veure Perfil
« Respondre #52 el: 08 de Setembre de 2014, 13:11:59 »
Nick Charles menja "sándwich de carne picada cruda" i de desdejuny demana "un plato de higadillos".

El hombre delgado; D. Hammett

Així m'agrada. Sense manies.

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #53 el: 24 de Octubre de 2014, 11:56:12 »
"Pero las informaciones sobre la bárbara costumbre forastera de servir un bodrio como primer plato habían llegado con demasiada insistencia a los personajes importantes de Donafugata para que cierto temor no se ocultase en ellos al comenzar aquellas comidas solemnes. Por esto, cuando tres criados vestidos de verde y oro y con los cabellos empolvados entraron llevando cada uno una desmesurada bandeja de plata que contenía un alto timbal de macarrones, sólo cuatro de los veinte invitados se abstuvieron de manifestar una alegre sorpresa.(...)
Pero (...) el aspecto de aquellos monumentales pasteles era digno de evocar estremecimientos de admiración. El oro bruñido de la costra tostada, la fragancia de azúcar y canela que trascendía, no eran más que el preludio de la sensación de deleite que se liberaba del interior cuando el cuchillo rompía la tostadita capa: surgía primero un vapor cargado de aromas y asomaban luego los menudillos de pollo, los huevecillos duros, las hilachas de jamón, de pollo y el picadillo de trufa en la masa untuosa, muy caliente, de los macarrones cortados, cuyo extracto de carne daba un precioso color gamuza."
(83)

"(...) coralinas las langostas hervidas, céreos y gomosos los chaud-froids de ternera, de tinte de acero las lubinas sumergidas en suaves salsas, los pavos que había dorado el calor de los hornos, los pasteles de hígado rosado bajo las corazas de gelatina, las becadas deshuesadas yacentes sobre túmulos de tostadas ambarinas, decoradas con sus propios menudillos triturados, las galantinas de color de aurora, y otras crueles y coloreadas delicias. En los extremos de las mesas dos monumentales soperas de plata contenían en consomé ámbar tostado y límpido. Los cocineros de las vastas cocinas habían tenido que sudar desde la noche anterior para preparar esta cena." (234)

El gatopardo; G. T. di Lampedusa.
« Darrera modificació: 24 de Octubre de 2014, 12:23:15 per clint »

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #54 el: 25 de Octubre de 2014, 00:21:11 »
Recordo de petita quan llegia el Club dels Cinc de l'Enid Blyton, sovint anaven a fer un pícnic i menjaven "pastís de carn". Això a mi em sobtava molt i, tot i que m feia angúnia, m'imaginava una mena de pastís d'aniversari, però de vedella.

Molts anys més tard, el primer cop que vaig anar a Anglaterra un dels dies em van servir beef and mushroom pie.
I de cop se 'm va encendre la bombeta d'aquell famós pastís de carn.
Crec que ara en diríem panada/empanada de carn.
Molt lluny d'aquí...

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr