Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
El senyor dels anells - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: El senyor dels anells  (Llegit 12280 cops) rss

moserr

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 129
    • Veure Perfil
El senyor dels anells
« el: 26 de Juny de 2008, 08:27:45 »
Me'l vaig llegir per primer cop amb 15 anys. Vaig tornar a repetir 7 anys despres i potser algun dia hi torni.
Hi ha estones que costa de passar perquè és molt descriptiu però per la resta em va encantar.
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 54
    • Veure Perfil
Re: El senyor dels anells
« Respondre #1 el: 26 de Juny de 2008, 19:45:40 »
El Senyor dels Anells!! Em fascina, és un dels meus llibres preferits. Fa poc vaig estar a punt d'obrir aquest tema!

Trobo al.lucinant que J.R.R. Tolkien crees tot aquest món. Diferents pobles, tots amb la seva pròpia cultura i llengua... Al.lucinant.

El Senyor dels Anells m'encanta, l'he llegit tres o quatre cops i fa uns dies que tinc ganes de tornar-lo a agafar, tinc com "mono".

Trobo que se'n poden extreure moltes coses: diferents races que deixen de banda les seves diferències per unir-se per un mateix objectiu, el poder de l'amistat, de l'amor, una defensa aferrissada de la natura... I moltes més coses.

Tot això amanit amb acció, tocs d'humor, intriga, moments emotius... Què puc dir, un llibre rodó!
« Darrera modificació: 28 de Juny de 2008, 22:05:12 per Perduda »

Mabet

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 625
  • Mai no es llegeix prou encara que es llegeixi massa. (Manuel de Pedrolo)
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 26 de Juny de 2008, 23:45:36 »
Era un llibre que volia llegir desde feia molt de temps i quan em vaig assabentar de que aviat sortiria la pel.lícula, me'l vaig comprar per poder llegir-lo abans de veure la peli. El llibre em va encantar, es dels que més m'han sorprès, en el sentit de que sabia que era un llibre famós i no creia que em pugués enganxar, però vaja si ho va fer. Potser perque m'agrada molt la ciència ficció, no ho sé. La pel.lícula ha estat una de les dues que he trobat que per mi, ha estat molt fidel al llibre, quasi al 100%. No em  va decebre gens. Un deu de llibre i un deu de pel.lícula (o pel.lícules vaja)

Jorcan

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 13
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #3 el: 27 de Juny de 2008, 14:19:52 »
Boníssim. El llibre (encara que de vegades tant descriptiu fa una mica de nosa...) i la pel·lícula (que té molts moments de pell de gallina). Recomanades ambdues coses!

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
« Respondre #4 el: 27 de Juny de 2008, 22:18:04 »
Un llibre indispensable per als amants de la fantasia. És sorprenent la capacitat de Tolkien per crear un món tan extens i ric.

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 30 de Juny de 2008, 23:29:32 »
Als que us agrada el món de Tolkien jo us recomanaria també "Els llibres de Terramar" d'Úrsula K. Le Guin. Aquí trobem també tot un univers nou i fantàstic. A més el llibre resulta bastant més fàcil de llegir que El Senypr dels Anells.

Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

junyi

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 21
    • Veure Perfil
    • Plataforma Prou Sal!
« Respondre #6 el: 04 de Juliol de 2008, 15:30:02 »
Hola!
per a tots aquells que no heu llegit el "Senyor dels Anells", i que us faci una mica de por/mandra començar amb un llibre tant gros, recomano de llegir primer "El Hobbit", del mateix autor.
A part de ser un llibre curtet, argumentalment be a ser la primera part del Senyor del Anells. És un molt bon llibre, potser fins i tot millor que el "Senyor..."

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 06 de Juliol de 2008, 19:29:49 »
El Hòbbit està bé, però a mi m'agrada molt més El senyor dels Anells, no trobo que El Hòbbit sigui millor, potser igual.

A més, com que a El Senyor dels Anells ja et posa en antecedents, no és necessari llegir-lo, tot i que jo me'l vaig llegir i m'ho vaig passar bé.

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 06 de Juliol de 2008, 20:03:19 »
Meravellós, tot el món de Tolkien! M'he rellegit tota l'obra un munt de vegades. Per als que esteu tan enganxats com jo als elfs, hobbits, nans, etc, us recomano també "El Silmarillion". No és tan amè com els altres, però la primera narració, la creació del món a través de la música, és una petita meravella...
Per cert, ¿algú sap si hi ha cap traducció de "Les aventures de Tom Bombadil"?. Fa anys que el busco i només l'he trobat en anglès. ???

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #9 el: 07 de Juliol de 2008, 12:56:15 »
Quan teia 19 o 20 anys ( d'això ja en fa més de vint...) vaig començar a llegir gènere fantàstic. Vaig començar per la història interminable ( M Ende) que em va encantar, el vaig llegir després dels exàmens de la uni i encara recordo la sensació d'estar asseguda a la terrassa de casa, amb el solet de l'estiu i el cap en aquell món fantàstic.

després va venir El Hobbit i també vaig quedar fascinada. Tan, que tot seguit em vaig anar a comprar els tres volums d'el senyor dels anells[/b i aquí va acabar la meva relació amb el gènere fantàstic. Em vaig quedar a la meitat del segon volum  i mai més l’he tornat a reprendre, vaig tenir un empatx !!!  Amb la dosi de el Hobbit en vaig tenir prou

Ara tinc clar que no m’agrada el gènere fantàstic , llevat d’algunes excepcions. Després, la única cosa que he llegit i m’ha agradat d’aquest gènere ( hi ha tema obert a Novel•les) és Olvidado rey Gudú , de l’Ana Maria Matute

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 08 de Juliol de 2008, 19:43:05 »
Meravellós, tot el món de Tolkien! M'he rellegit tota l'obra un munt de vegades. Per als que esteu tan enganxats com jo als elfs, hobbits, nans, etc, us recomano també "El Silmarillion". No és tan amè com els altres, però la primera narració, la creació del món a través de la música, és una petita meravella...
Per cert, ¿algú sap si hi ha cap traducció de "Les aventures de Tom Bombadil"?. Fa anys que el busco i només l'he trobat en anglès. ???

Jo també he llegit El Silmarillion i, com dius, és fascinant anar als orígens de tot! Però també tens raó quan dius que no és tant amé, és una mica espès.

Sobre el Tom Bombadil no et puc ajudar...

moserr

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 129
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 09 de Juliol de 2008, 09:40:07 »

Jo també he llegit El Silmarillion i, com dius, és fascinant anar als orígens de tot! Però també tens raó quan dius que no és tant amé, és una mica espès.

Sobre el Tom Bombadil no et puc ajudar...

Estic d'acord amb vosaltres. El silmalirion és força espés. Al final hem vaig perdre. Si algu t'ajuda amb lo de'n Tom Boabdil m'apunto a llegir-lo. El personatge em va agradar molt.
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

Kostas

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 67
    • Veure Perfil
    • Els collons d'en Maura
« Respondre #12 el: 10 de Juliol de 2008, 17:30:15 »
Me'l vaig llegir per primer cop amb 15 anys. Vaig tornar a repetir 7 anys despres i potser algun dia hi torni.

Jo el vaig llegir tres cops entre els 14 i els 21 i també crec que hauía de rellegir-la més que res per veure com la trobo ara. Llavor em va fasciar i per això soc una mica reticent a tornar-a a agafar per no treure-li la màgia.
Salut

http://viajeslibrosyotrosdestinos.blogspot.com/

Vicu

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 1
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 08 de Setembre de 2008, 15:30:34 »
M'encanta que disfruteu tant amb en Tolkien i el Senyor dels Anells, però jo he d'afegir que se'm fa molt feixuc, la veritat. Penso, que és part d'una bibliografia bàsica i indispensable per tot amant de la lectura, i que s'ha de llegir-ho per poder opinar... Però amb "Las dos torres" jo ja gairebé no el podia acabar...

Només espero, que "El retorno del rei" sigui més "llegible" per mi. Tot i així, també penso que el fet d'haver vist primer les pel·lícules, no ha ajudat gaire a crear el món de fantasia adequat i personal en la meva ment.

mferrer

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 110
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 08 de Setembre de 2008, 17:04:42 »
Hola!! Jo em vaig llegir El Hobbit abans que tota la saga de El Senyor dels Anells, i em va agradar més El Hobbit. El Senyor dels Anells està molt bé, però com dieu moltes vegades costava d'empassar de lo descriptiu que era... Tot i així quan l'acabes et queda la sensació d'haver llegit una gran història!
I em sembla que aquests són els únics llibres que m'he llegit de novel·la fantàstica... no tinc més experiència lectora, però em va agradar :)

Ens continuem llegint

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr