Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Ian McEwan - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Ian McEwan  (Llegit 7978 cops) rss

Botika

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 911
    • Veure Perfil
    • Correu
Ian McEwan
« el: 15 de Setembre de 2008, 16:28:36 »
He demanat a la biblioteca Dissabte, d'Ian MacEwan, algú l'ha llegit i em pot donar la seva opinió? I sobre altres llibres del mateix autor?
Gràcies a tots per endavant.

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
Re: Ian McEwan
« Respondre #1 el: 17 de Setembre de 2008, 23:42:55 »
L'estic llegint ara mateix. És la primera lectura que faig de McEwan gràcies a les recomanacions dels altres quellegistes i de moment m'està agradant força. A la narració és dóna  molta més important el que pensa, reflexiona o recorda el personatge protagonista que no pas el que fa. Això no obstant no és un llibre dens ni pesat i no costa gens de llegir. El recomano tot i anar només per la meitat del llibre.

Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

Botika

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #2 el: 18 de Setembre de 2008, 15:46:32 »
Gràcies, Nordhoff, de fet el vaig sol.licitar a la biblio perquè en algun lloc havia llegit que estava bé, i veig que m'ho confirmes. A veure si alguna persona més s'anima a donar la seva versió.

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #3 el: 18 de Setembre de 2008, 16:25:48 »
aqui una fan del Ian McEwan. En el forum hi ha diverses entrades de les seves novel·les ( expiación , On Chesil beach, en las nubes...) Fes la cerca sense la primera a del cognom i trobaràs foça entrades.

Dissabte va ser la primera obra que vaig llegir de Ian Mc Ewan . Dissabte són les reflexions,pensaments interns,sentiments d'un neurocirurgià londinenc durant un intenssissim dissabte. Utilitza un llenguatge ric i planer a la vegada, que et fa posar a la pell del protagonista de manera molt verosimil, tot i que hi ha situacions força inverosimils.
Ian McEwan m'agrada perque no cansa, no es repetix, cada novel·la és diferent i de moment, per tot el que li he llegit, manté el nivell,i això és una perla dificil de trobar.

Botika

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #4 el: 18 de Setembre de 2008, 17:05:06 »
aqui una fan del Ian McEwan. En el forum hi ha diverses entrades de les seves novel·les ( expiación , On Chesil beach, en las nubes...) Fes la cerca sense la primera a del cognom i trobaràs foça entrades.

Dissabte va ser la primera obra que vaig llegir de Ian Mc Ewan . Dissabte són les reflexions,pensaments interns,sentiments d'un neurocirurgià londinenc durant un intenssissim dissabte. Utilitza un llenguatge ric i planer a la vegada, que et fa posar a la pell del protagonista de manera molt verosimil, tot i que hi ha situacions força inverosimils.
Ian McEwan m'agrada perque no cansa, no es repetix, cada novel·la és diferent i de moment, per tot el que li he llegit, manté el nivell,i això és una perla dificil de trobar.
Només coneixia Dissabte, però m'apunto la resta que recomanes, i miraré les entrades que comentes, moltes gràcies... ;)

Remedios

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 16
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 20 de Setembre de 2008, 09:15:49 »
Hola Botika,

Jo he llegit Dissabte i també Amor perdurable, Amsterdam, Expiación i Chesil Beach. La que més m'ha agradat és Expiación. Però és d'aquells autors, com ara el també anglès David Lodge, que no et defraudarà mai.

Botika

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #6 el: 20 de Setembre de 2008, 15:36:09 »
Hola Botika,

Jo he llegit Dissabte i també Amor perdurable, Amsterdam, Expiación i Chesil Beach. La que més m'ha agradat és Expiación. Però és d'aquells autors, com ara el també anglès David Lodge, que no et defraudarà mai.
Moltes gràcies, Remedios, crec que després de Dissabte agafaré Expiación, algú més m'ha comentat que està molt bé.

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #7 el: 20 de Setembre de 2008, 22:44:44 »
Hola Botika,

és veritat, David Lodge també costa que defraudi,però és repeteix una mica en alguns arguments i retrats de personatges. Molt divertit i recomanable

Botika

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 08 de Octubre de 2008, 16:50:12 »
Bé, doncs ja l'he acabat, i tot i que m'ha agradat, les discusions polítiques m'han sobrat, fins el punt que trobo que estan de més en un llibre força interessant, la resta fenial, però la política me l'ha espatllat una mica.

mestel

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 696
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 08 de Octubre de 2008, 22:04:43 »
Jo encara no he llegit res d'aquest autor, però fa poc vaig comprar "Expiación" i el tinc pendent de llegir.

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #10 el: 27 de Octubre de 2008, 13:09:01 »
Jo vaig començar "Amor perdurable", i, paradoxalment, perquè m'agradava molt, el vaig haver de deixar, perquè em deprimia. Resulta que la malaltia que pateix un personatge, la síndrome de Clerembault o erotomania, m'és pròxima. Però no sabia que pogués arribar a ser tan dura!
Diuen que Mc Ewan sempre és molt dur, però escriu de meravella.
Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

giralluna

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 3261
  • Els somnis són com les estrelles, ens fan aixecar el cap
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 27 de Octubre de 2008, 20:37:55 »
Al nostre club de lectura, aquest mes estem llegint  A la platja de Chesil. No coneixia a aquest autor i m'està agradant força la seva manera d'escriure.
« Darrera modificació: 27 de Octubre de 2008, 21:27:46 per giralluna »

Angelsillibres

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 122
    • Veure Perfil
« Respondre #12 el: 02 de Novembre de 2008, 20:55:44 »
Jo tampoc havia llegit res d'aquest autor però feia temps que en sentia a parlar i finalment m'he decidit per Expiació tot i que també tinc Dissabteesperant a la prestatgeria.
No l'he acabat encara, però m'agrada força tot i que en alguns episodis, fa unes descripcions tant minucioses, que se'm fa una mica llarg.
De moment, però, la valoració és bona i espero a veure com acaba el llibre posar-li la nota final.

pirata

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 16
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 14 de Novembre de 2008, 20:34:41 »
Jo també l'he agafat a la biblio.

A mi em va agradar EL JARDIN DE CEMENTO, tot i que es durillo

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 21 de Novembre de 2008, 23:20:50 »
Vaig llegir primer de tot Dissabte i després d'un parell de llibres entremig he tornat a Ian McEwan amn Expiació (Moltes gràcies a la col·leció La Butxaca).
Tots dos llibres són molt diferents, però s'hi nota la mà de mestre de l'autor. Gràcies a les recomanacions dels Quellegistes vaig poder descobrir aquest autor que m'encanta.
El seu llenguatge bastant planer i l'estil gens recargolat ens fa molt fàcil la lectura de llibres en els què el més important no és l'acció en si mateixa, sinó la psicologia dels personatges, perquè fan el que fan i com ho fan.
Les acuradíssimes descripcions dels llocs, les circumstancies i els detalls de l'entorn no es fan pesats en cap moment, sinó que més aviat em fan pensar "que bé que ho fa".
Una nota molt alta per als dos llibres que he esmentat. Properament de ben segur que compro algun altre llibre d'en McEwan.

Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr