Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Lectors de llibres electronics - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Lectors de llibres electronics  (Llegit 41127 cops) rss

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
Re:Lectors de llibres electronics
« Respondre #15 el: 10 de Desembre de 2008, 12:33:50 »
On compres o des d'on et descarregues els llibres electrònics ? Quines llibreries o portals coneixeu que ofereixin aquesta possibilitat ?
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

vemalfe

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1171
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #16 el: 10 de Desembre de 2008, 15:53:40 »
Hola,
Fa uns dies vaig comprar un llibre electronic Sony PRS-505.

El recomano per tots aquells amants de la lectura, ja que pots tenir dintre molts llibres sense porta molt de pes.

En el meu cas en porto 35 llibres dins la memoria amb un pes de 130 grms.

Salutacions

Hola! I la qualitat de  la imatge a l'hora de llegir, què tal?
És que tinc problemes de vista que ni un bon optometrista me'ls pot resoldre!!!  ::)
Salutacions!

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
« Respondre #17 el: 10 de Desembre de 2008, 22:37:12 »
Repeteixo les preguntes de més avall: d'on treieu els llibres electrònics descarregats? I pel que fa a l'objecte, en què consisteix exactament? Val la pena comprar-ne un?

Haig de reconèixer que estic totalment mancada d'informació sobre aquest món nou.

laveïnadelprimer

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1471
  • "Un llibre és un artefacte dissenyat per fer esclatar la imaginació"
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #18 el: 11 de Desembre de 2008, 19:32:55 »
Màgia,
tinc entés que aquí no es comercialitza encara (almenys Sony). Molts dels que el tenen són portats dels EEUU.
Per Ebay en pots trobar algun, de fet jo vaig fer una cerca al Google (e-book) i vaig trobar força coses, diferents models, preus, avantatges, opinions, etc.
Segons el que vaig veure és un aparell de fàcil funcionament, les instruccions són en angles però amb un nivell bàsic ho pots entendre bé, porta un alimentador per carregar-lo amb corrent i té autonomia d'unes hores (depenent del model + o - hores).
Tot això ho he extret de la web, personalment només he vist una persona que el portava a sobre i no hi havia confiança per preguntar, ni mirar descaradament.
La major avantatge que jo li veig, la memòria que pot enmagatzemar molts llibres sense pes físic, les desaventatges, que la majoria de obres que es troben són en anglès (el meu nivell esta molt rovellat) i acostumen a ser els clàssics.

Espero haver-te aclarit algo,

ens llegim
« Darrera modificació: 11 de Desembre de 2008, 19:38:37 per laveïnadelprimer »
Un dia sense riure és un dia perdut !

slampo

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 7
    • Veure Perfil
« Respondre #19 el: 11 de Desembre de 2008, 21:52:36 »
Hola,

La lectura es igual que un llibre de paper ja que es tinta electronica i no hi ha retroiluminacio pots estar tantes hores com volguis que no et cansa la vista.

Jo el vaig comprar a www.todoumpc.com que son d'aqui i es fan responsables de la garantia dels equips.

Ademes ara hi ha un model nou de Sony amb la pantalla tàctil el PRS-700, pero crec que la calitat de la imatge no es tan bona com la del Sony PRS-505.

Salutacions

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
« Respondre #20 el: 11 de Desembre de 2008, 22:46:32 »
Pel que he descobert, el model del qual parleu val uns 350 euros. No em plantejo de comprar-lo, però realment val la pena? Em sembla que, com diu la veïna, hi ha pocs llibres penjats a la xarxa i potser a la llarga surt a compte, però a curt termini em sembla que no val la pena.

Ara bé, suposo que depèn de moltes variables: la situació de cada persona, el volum de lectures que realitzi, si aconsegueix els llibres gratis o els compra, etc.

slampo

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #21 el: 14 de Desembre de 2008, 11:50:48 »
Desde el meu punt de vista es molt útil ja que sempre porto molts llibres en el Sony PRS de manera que no porto tot el pes de tot els llibres.

Poso aqui un enllaç on hi ha lloc on venen llibres
http://www.todoumpc.com/forum/forum_posts.asp?TID=4448

Salutacions i bones feste.

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #22 el: 14 de Desembre de 2008, 15:04:20 »
"M'exalta el nou i m'enamora el vell"!

No sé si em sabré acostumar a un llibre electrònic mai. És com una paradoxa, jo un llibre l'associo amb la llum d'espelma, no amb la d'una pantalla d'ordinador.
Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

slampo

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #23 el: 15 de Desembre de 2008, 17:35:03 »
Quan vegis la pantalla de tinta electronica d'un lector electronic Sony pensaràs diferent.

La tinta electrónica es el mateix que la tinta impresa en  paper.

Veure per creure.

Carlota Torrents

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1718
  • Creadora i webmàster del Què llegeixes (2008-2013)
    • Veure Perfil
« Respondre #24 el: 15 de Desembre de 2008, 23:49:44 »
Jo n'he tingut 4 models diferents a les mans i, de fet, utilitzo molt sovint el Sony Reader, que no és ni de lluny el millor que he vist.
Si heu de llegir habitualment macanoscrits o habitualment us agraden els llibres gruixuts, llavors un llibre electrònic és el que us falta. És veritat que han fet unes pantalles estupendes que no molesten a la vista, però per la mateixa raó has de tenir el llum encès per llegir-lo  :o

Amazon va crear el Kindle però només llegeix llibres electrònics comprats a Amazon (et voilà, la trampa); Sony fa una mica igual, però també et deixa llegir words. Phillips està treballant amb models molt millors iRex/Iliad: amb pantalles on s'hi pot escriure, i per tant pots guixar el llibre, subratllar-lo o eliminar les pàgines que et facin nosa. A més, et pots connectar a internet (per tal que et puguis baixar un llibre a l'instant si ho vols) o escoltar música a la vegada.

Sigui com sigui, encara ens falta una mica per arribar al model que ha de triomfar com l'iPod però per llegir. Quan tens un estri d'aquests a les mans tens la sensació que electrònicament és un trasto del passat. Ja arribaran, ja, però de moment encara no. Al meu entendre, ara com ara, són aparells per a professionals o per a obsessius de l'electrònica que els agrada estar a l'últim crit.

I per als que volen conèixer més pàgines des d'on descarregar o comprar e-books aquí teniu una pàgina: www.leer-e.es  No s'hi troben encara llibres en català  :( però confiem que això també arribarà...

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #25 el: 16 de Desembre de 2008, 08:51:50 »
És veritat que han fet unes pantalles estupendes que no molesten a la vista, però per la mateixa raó has de tenir el llum encès per llegir-lo  :o

alerta, sempre s'ha de tenir el llum encés o un bon llum ambient quan utilitzem pantalles ( televisió, ordinador, playstation, e-llibres....). I per llegir un llibre normal i corrent, apart de la bona il·luminació directa sobre el paper( que supliria la llum que emeten les pantalles) també s'ha de tenir una bona il·luminació ambient. Si un s'acostuma a treballar amb mala il·luminació ambient, o a treballar molt aprop del paper o de les pantalles, hi ha una tendencia a aumentar la miopia.
És un consell d'higiene visual de l'optometrista de capçalera ;)

feliç i il·luminada lectura!!!

Niki

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
« Respondre #26 el: 16 de Desembre de 2008, 19:26:30 »
Hola a tots/es,

Jo conec una persona del món editorial i em diu que pel que fa als llibres electrònics, s'està intentant trobar un tipus de pantalla el més semblant al paper, i de fet m'ha comentat que a la fira de Bolonya d'aquest any ha vist alguns models extraordinaris.

Jo per la meva banda el que més trobaria a faltar és el fet d'anar a una llibreria a comprar el llibre. M'encanta l'olor de les llibreries, el remenar per aquí i per allà buscant un llibre interessant. M'hi podria passar hores i hores.

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #27 el: 16 de Desembre de 2008, 20:15:32 »
Tot té avantatges i inconvenients. Jo sóc d'un club de lectura virtual, em va molt bé per la meva timidesa, i per la meva parla taquilàlica. Però enyoro el contacte més humà amb la gent.

Suposo que l'olor de les pàgines, el color cru, les estanteries plenes de llibres, l'encant d'un llibre tradicional són inesborrables.
Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

vallenca

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 356
  • perdre la paciencia és perdre la batalla
    • Veure Perfil
« Respondre #28 el: 16 de Desembre de 2008, 20:37:20 »
Jo per la meva banda el que més trobaria a faltar és el fet d'anar a una llibreria a comprar el llibre. M'encanta l'olor de les llibreries, el remenar per aquí i per allà buscant un llibre interessant. M'hi podria passar hores i hores.

Suposo que l'olor de les pàgines, el color cru, les estanteries plenes de llibres, l'encant d'un llibre tradicional són inesborrables.

Per a mi tot això és imprescindible i no ho pot reemplaçar res.

slampo

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #29 el: 16 de Desembre de 2008, 21:33:15 »
Jo hi tinc una funda la cual porta llum incorporada, la cual va molt be per llegir a les fosques.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr