Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
La transformació (La metamorfosi) - Franz Kafka - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: La transformació (La metamorfosi) - Franz Kafka  (Llegit 5735 cops) rss

laveïnadelprimer

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1471
  • "Un llibre és un artefacte dissenyat per fer esclatar la imaginació"
    • Veure Perfil
    • Correu
La transformació (La metamorfosi) - Franz Kafka
« el: 09 de Octubre de 2008, 06:47:50 »
La metamorfosi de Frank Kafka.

Quí no ha sentit parlar d'aquest llibre?

Dic parlar perquè em sembla que és d'aquells que tothom sap de quin llibre parlem però que pocs l'han llegit per iniciativa pròpia (jo en tenia curiositat però n'hi ha tants a la llista que si no fos perquè m'hi veig obligada hauria quedat molt enrera!)

El protagonista es desperta un matí i es troba que s'ha transformat en un insecte. El llibre es basa sobretot en el sentiment de soletat que ell perceb.

Algú més l'ha llegit???

Ens llegim
« Darrera modificació: 26 de Juliol de 2012, 21:29:03 per Beckett »
Un dia sense riure és un dia perdut !

Kafuka

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 154
    • Veure Perfil
Re: La metamorfosis - Frank Kafka
« Respondre #1 el: 09 de Octubre de 2008, 16:58:28 »
El tinc a l'ordinador i suposu que añgun dia el tindré que començar.

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2943
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #2 el: 13 de Octubre de 2008, 10:40:58 »
Aquesta és una història esgarrifosa, sobretot perquè Gregorio Samsa sembla més humà quan més escarabat es fa.

De fet, mentre ha estat un home amb forma d'home, no ha dedicat ni un minut a fer servir el raciocini. És ara, quan s'adona, un cop ha perdut la capacitat de produir i d'ésser familiar i socialment útil, que comença a ser capaç de tenir raonaments profunds i a preguntar-se perquè fem el que fem.

Un clàssic que diu molt de la nostra societat i de l'homo faber, l'homo aeconomicus. On hem deixat l'homo sapiens?

Àngels_LPH

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 238
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #3 el: 13 de Octubre de 2008, 15:33:17 »
Aquesta és una història esgarrifosa, sobretot perquè Gregorio Samsa sembla més humà quan més escarabat es fa.

Completament d'acord amb tu. Fa molt que me'l vaig llegir (obligada) i no em va agradar, el vaig trobar fins i tot fastigós (ho sento, però em donava aquesta sensació), sé que encara és lectura obligatòria, però no trobo que sigui un llibre que ajudi a la lectura, si volem fer lectors no sé si aquest és el millor camí.

laveïnadelprimer

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1471
  • "Un llibre és un artefacte dissenyat per fer esclatar la imaginació"
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #4 el: 13 de Octubre de 2008, 17:39:09 »
Jo el llibre l'he trobat bé, la història en si.

El que se m'ha fet molt pesat ha sigut la continuació, la carta que li escriu al seu pare i la resposta d'aquest.

Deixeu-me acabar de païr-lo i us en dic quelcom més.

Ens llegim
Un dia sense riure és un dia perdut !

baldufa

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1424
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #5 el: 13 de Octubre de 2008, 20:59:33 »
Realment aquesta història ha generat diversitat d'interpretacions i reaccions dels lectors al llarg del temps. D'entrada sembla una novel·la insulsa, al tenir un escenari simple i un breu plantejament, la primera lectura sol decepcionar. És quan deixes que passi el temps, que reposi, hi tornes i hi trobes tota una gamma de matissos que sembla que no s'acaben mai...

Un clàssic que diu molt de la nostra societat i de l'homo faber, l'homo aeconomicus. On hem deixat l'homo sapiens?

Quanta raó que tens Clint!
« Darrera modificació: 14 de Octubre de 2008, 19:44:01 per baldufa »

Grif

• Visitant
« Respondre #6 el: 14 de Octubre de 2008, 19:23:12 »
Doncs digueu-me rar, però el vaig llegir fa anys per iniciativa pròpia i em va agradar. De fet pens que és un llibre molt interessant, pel que s'ha dit i perquè en certa manera reflecteix l'angoixa vital de Kafka i el seu sentiment de ser un individu perdut en un món que li és aliè. Una mica com passa a El procés, on el protagonista, Josef K., viu un procés judicial sense tenir ni la més remota idea de què se l'acusa.

Per mi Kafka no és un autor difícil de llegir, sinó més aviat al contrari; és una prosa tan senzilla i plana darrera,  però que amaga tantes emocions de l'autor que es fa difícil copsar-ho tot plegat

Kafuka

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 154
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 24 de Octubre de 2008, 16:59:24 »
Jo també l'he llegit per iniciativa propia Grif, i m'agradat molt. M'ha fascinat desde la primera plana.

Tot i així si m'he de quedar amb una cosa es el capitol primer, es veritablement excepcional.

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #8 el: 11 de Novembre de 2008, 10:19:09 »
Jo n'hi dic La transformació, perquè n'és la traducció més fidel.

La història no m'interessa: el que busco en Kafka és el que hi ha darrere. De fet, la seva obra en general em posa molt nerviosa, fins que no l'entenc. Totes les seves narracions s'han d'interpretar, i necessiten una lectura o altra que càpiga dins el ventall d'interpretacions possibles de cada narració o novel.la.

La idea clàssica és que l'insecte monstruós és l'artista. Jo hi afegeixo que es tracta d'un artista condemnat a l'ostracisme, com molts artistes del segle XX no compresos en el seu moment, bàsicament els artistes més abstractes. Kafka seria com un pintor abstracte en literatura, que prova de mostrar el món al mateix temps que l'amaga.
Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

MiguelHernandez

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 3
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #9 el: 17 de Abril de 2009, 10:31:01 »
Ola! em dic Bernat, a classe hem llegit La metamorfosi la veritat és que em sembla molt interesant!
m'agradaria fer una pregunta:
quina intenció moral té La metamorfosi?

Dolo_16tk

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
    • Correu
La metamorfosis - Frank Kafka
« Respondre #10 el: 17 de Abril de 2009, 10:41:14 »
Jo he llegit aquest llibre ja que era una lectura obligatòria per a la nostre matéria de Literatura Universal i sincerament dire que l'he trobat bastant aborrit. :-[
L'he trobat un llibre com per anar a dormir, ja que no el donava acabat perquè em quedava a mig capítol.
Tot hi aixi, l'he trobat molt simple però original perquè per la època que va ser escrit el personatge principal es original. :)
L'únic inconvenient que vaig trobar va ser que per el curt que era el llibre, s'em va fer etern acabar-lo.

...DoLo...
« Darrera modificació: 17 de Abril de 2009, 10:42:58 per Dolo_16tk »

MiguelHernandez

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 3
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 17 de Abril de 2009, 10:44:30 »

De fet, mentre ha estat un home amb forma d'home, no ha dedicat ni un minut a fer servir el raciocini. És ara, quan s'adona, un cop ha perdut la capacitat de produir i d'ésser familiar i socialment útil, que comença a ser capaç de tenir raonaments profunds i a preguntar-se perquè fem el que fem.

Crec que l'idea de l'escarbat és erronea ja que en cap moment del llibre Kafka diu que l'insecte és un escarbat, és més no sabem de quin tipus d'insecte es tracta. Gràcies

Galena

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 1
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 17 de Abril de 2009, 10:45:08 »

Crec que en aquest relat no es manifesta en cap moment el tipus d'insecte que és.
si més no, Gregor ens dóna una sèrie de descripcions minucioses en que tot apunta cap a que sigui o s'hagi convertit en un escarabat encara que mai ens ho afirma.
Crec que mentre que era persona no era cap home racional, si més no, era una persona en que basava la seva vida a seguir una serie d'ordres perque no veia cap altre sortida de la seva vida tan tècnica i metòdica que diua, en canvi quan està ja convetit en un insecte fa com si pensés més les coses. Així que sí que hi estic d'acord.

Suzane

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 4
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 17 de Abril de 2009, 10:46:07 »
A mi personalment em va encantar. Ja m'havia llegit l'obra amb anterioritat i cada cop que la llegeixo li trobo un altre punt de vista, una nova lectura.
[/i]
quina intenció moral té La metamorfosi?

Té mil lectures. Personalment crec que l'intenció de Kafka en aquesta obra era mostrar-nos simplement la vida de Gregor Samsa, una persona que ja des de abans de la tranformació era tractat com un insecte i que després del canvi comencem a veure la seva faceta humana, la seva virtut i la serparació marcada entre ell i la resta de la societat.

El canvi de Grete em va semblar curiós: Una noia tan amable i dolçe al principi que acava siguent de les més cruels en el tracte a Gregor. La vida de Grete, la seva joventut i bellesa suposa per els pares una nova vida, amb nous objectius i esperançes.

Al menys per mi, es clar. XD

Enmaa

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 1
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 17 de Abril de 2009, 10:48:15 »
Jo l´he trobat interessant.Ens mostra com és la societat d´egoísta i lo miserable que es pot arribar a sentir una persona.

He llegit alguns comentaris on es diu que Gregor s´ho va imaginar tot perquè aixi es sentia...Què en penseu?

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr