Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Pentalogía "Los hijos de la tierra" de Jean Marie Auel. - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Pentalogía "Los hijos de la tierra" de Jean Marie Auel.  (Llegit 2651 cops) rss

pier

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 7
    • Veure Perfil
Pentalogía "Los hijos de la tierra" de Jean Marie Auel.
« el: 18 de Desembre de 2008, 18:46:17 »
He acabat de llegir aquesta obra de cinc volums, i certament m'ha agradat moltíssim. Malgrat, la quantitat de págines que conforma l'obra he de dir que no es fà gens feixuga i sap greu quan acabes.
La recomano.

prometea

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 120
    • Veure Perfil
Re: Pentalogía "Los hijos de la tierra" de Jean Marie Auel.
« Respondre #1 el: 23 de Desembre de 2008, 11:19:18 »
moltes parts no em van agradar ja que els personatges tenen pensaments i maneres de fer segons una cosmovisió actual i occidental que dubto molt que es donés en aquella època

i que consti que els vaig llegir tots!

pier

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 7
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 23 de Desembre de 2008, 12:31:32 »

Prometea:  Bé, vist des d'aquest angle, naturalment que potser desvirtua el seu relat, malgrat tot, la meva pregunta seria: Quina obra referida a l'antiguitat no cau en aquest parany que representa la seva descripció y lectura al nostre segle?.
        Simplement, ho recomanava com a lectura amena y entretinguda, i això crec que ho reuneix plenament.
        Bones festes a tothom.

estrellada

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 907
  • llegir es viure
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 14 de Setembre de 2009, 17:57:42 »
Aquests llibres  estan hubicats a la prehistoria, per la qual cosa  no hi ha documentaciò escrita, i es totalme nt imaginatiu.
Viu com si haguessis de morir demà,aprèn com si haguessis de viure sempre.
         Gandhi

sens xerif

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 316
    • Veure Perfil
    • Llums i ombres
« Respondre #4 el: 03 de Novembre de 2009, 16:35:02 »
Jo de moment m'he llegit els dos primers i si bé "El clan" em va agradar molt, "La vall" em va semblar força més fluixet, una mica una novel·la rosa, a més la traducció al català d'aquest segon no em va acabar de convèncer.

Munat

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 104
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 08 de Febrer de 2012, 09:49:40 »
La història en si m'està agradant força, però em faig una mica un embolic per conèixer els personatges i quina relació tenen entre sí.

Té descripcions una mica llarga i com que m'el llegeixo en versió original se'm fa una mica feixuc ja que desconec el vocabulari.

Encara estic molt als inicis del primer volum, segons com acabi seguiré amb la resta...
"Hi ha dues coses que son infinites: l'Univers i la estupidesa humana. De l'Univers no n'estic tan segur"
Albert Einstein.

vainte

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1867
  • II*II
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 08 de Febrer de 2012, 13:15:42 »
El primer llibre em va agradar molt, per aixo vaig continuar amb la serie però trobo que cada cop eren més fluixos i repetitius. El quart i cinqué ja no els he llegit.
Sigues tu mateix. Els altres llocs ja estan ocupats. -Oscar Wilde-

azalea

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 6
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 10 de Febrer de 2012, 09:23:16 »
Hola! Estic d'acord en que Jean M.Auel és molt descriptiva en els llibres de "Los hijos de la tierra" però trobo molt interessants aquesta sèrie de llibres perquè et fan entendre com era la vida en aquells temps, realment és un viatge al passat!

laninyaresiduo

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 42
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 17 de Juny de 2012, 12:56:04 »
Estic molt d'acord amb prometea, per ser una serie que tracta de la prehistòria, els personatges tenen una connotació molt actual i molt propera a l'home/dona actual.
No obstant, Auel ha fet una feina d'investigació excel·lent i ha elaborat una obra- per a mi força bona- on combina historia i ficció d'una manera molt tendra i consistent. He llegit la sèrie al llarg de la adolescencia, i fa poc vaig llegir l'últim volum. Em vaig quedar molt despagada, però crec que ha estat per les etapes personals que he passat mentre els he anat llegint.

I, potser estigui fora de lloc, ja que amb aquests temps moderns que corren, sobretot amb l'era digital, els nostres joves ja són experts en la matèria de les relacions humanes, però em pareixen uns llibres fantàstics per a aquests joves que començen a tenir inquietuds sexuals, personals i socials. Crec que Auel retracta molt bé aquests sentiments, sensacions i descobriments, fent-se servir d'una noia insertada en una societat més avançada que la seua, una noia que busca encaixar. I si pensem una mica, potser Auel intenta fer una mica de crítica amb l'Ayla de la societat que ens envolta.

Dors

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 47
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 17 de Juliol de 2012, 22:34:45 »
Només un aclariment: l'obra consta de sis volums, no cinc:
- El clan de l'ós de les cavernes
- La vall dels cavalls
- Els caçadors de mamuts
- Les planes misterioses
- Els refugis de pedra
- La terra de les coves pintades

Els quatre primers volums em van agradar molt. Els refugis de pedra està be però em sembla inferior als primers i l'últim per mi es el mes fluix. A mi em va agradar en general, però he de reconeixer que a estones es feia una mica pesat.

Vaja, acabo de veure que la data del primer post es de 2008 i per tant anterior a la publicació de l'última part. Doncs res.
« Darrera modificació: 17 de Juliol de 2012, 22:37:08 per Dors »

Ashlar

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 25
  • No ets ningú fins que no t'ha ignorat un gat.
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Pentalogía "Los hijos de la tierra" de Jean Marie Auel.
« Respondre #10 el: 09 de Novembre de 2012, 11:53:21 »
Encara que fa temps que conec l'existència de la sèrie però fins aquest estiu no n'havia llegit res. Vaig llegir-me El clan de l'ós de les cavernes i em va agradar molt, el vaig trobar molt emocionant, i ara començo La vall dels cavalls. Malgrat que algunes parts descriptives llargues es feien una mica pesades crec que són necessàries per entendre la història.
Estic d'acord amb alguns comentaris d'aquest fil de debat. És cert que la manera de pensar dels personatges és massa moderna per l'època, però estem parlant de la prehistòria, d'on no tenim registres més enllà dels fòssils i de les restes trobades en coves, per tant no podem saber com pensava la gent de l'època, només ens queda el recurs de la imaginació, que és el que utilitza l'autora. També crec que és cert que en totes les novel·les històriques acaben pecant del mateix, els autors hi introdueixen pensaments massa moderns per l'època perquè el lector s'hi pugui identificar.
No obstant, el llibre em va agradar i em va fer passar bones estones, per tant seguiré llegint la sèrie per disfrutar tant com pugui amb la lectura, ja que aquest és l'objectiu de qualsevol novel·la, que el lector s'ho passi bé llegint-la.
Salut!
Si vols seure al millor seient de la casa, primer n'hauràs de fer fora el gat.

sacangana

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 05 de Juliol de 2013, 21:08:34 »
Hola, jo vaig començar quan vaig acabar l'institut (fa molts anys) i vaig iniciar la sèrie per La Vall dels Cavalls (el llegia la meva mestra de llengua catalana). Em van agradar moltíssim i els vaig absorvir. Tot i que súmament descriptius desperten emocions intenses i tendres. Em vaig llegir aquests i dos més. Tinc pendent el primer i els dos últims però el problema és que no trobo edicions en català. Els que tinc són d'Edicions Columna i la presentació és una passada.
Aqui mateix al foro he vist que El Clan de l'ós de les Cavernes hi és en català. I els dos últims? Ho sabeu?

estrellada

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 907
  • llegir es viure
    • Veure Perfil
« Respondre #12 el: 06 de Juliol de 2013, 21:46:01 »
Si no estic mal fixada, el fnac els he vist tots en català, ediciòó normal i de butxaca.
Viu com si haguessis de morir demà,aprèn com si haguessis de viure sempre.
         Gandhi

Dra. Cooper

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 3
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 09 de Juliol de 2013, 13:53:54 »
Hola!

Tot just he acabat el primer llibre, El clan..., i acabo d'encetar el segon amb moltes ganes, tot i que m'acabo de desanimar una mica llegint als comentaris que és més fluix:-(

Coincideixo amb qui opina que les descripcions dels paisatges es fan una mica feixugues (he recordat El senyor dels anells, hehehe...). De vegades, em manca vocabulari per poder seguir-les. Però la meva reflexió al respecte és que per als clans prehistòrics tots els detalls del paisatge eren valuosos i podien marcar la supervivència.

No comparteixo que pel fet que es tracti del període prehistòric la narració sigui un exercici de pura imaginació i invenció. A banda dels nombrosos i excel·lents estudis disponibles que permeten conéixer l'evolució humana en aquell període, hi ha tota la evidència antropològica proporcionada per moltes comunitats indígenes d'arreu del planeta que permeten interpretar moltes de les restes estudiades. Les creences espirituals i els rituals funeraris que alguns pobles nordamericans han mantingut fins a èpoques recents en són un exemple.

Cap personatge no m'ha semblat massa evolucionat. El nostre cervell i les nostres emocions són bàsicament idèntics als dels homes dels clans prehistòrics.

Dors

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 47
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 10 de Juliol de 2013, 12:02:49 »

Aqui mateix al foro he vist que El Clan de l'ós de les Cavernes hi és en català. I els dos últims? Ho sabeu?
Tota la saga es pot trobar en català al Fnac (segur que a altres llibreries també).

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr