Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Tinc mala consciència, confesso que no he llegit... - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Tinc mala consciència, confesso que no he llegit...  (Llegit 5742 cops) rss

Fledermaus

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1068
  • Reading is sexy
    • Veure Perfil
    • El blog de las efemérides (curiosas)
Re: Tinc mala consciència, confesso que no he llegit...
« Respondre #30 el: 06 de Febrer de 2009, 20:17:17 »
Per déu! És el JORDI LLAVINA. I qui no se'l llegeixi, que es foti!
Calma, calma... que només era en Jordi LLavina.  :D :D
Jo l'havia vist algún cop, en un programa de tv en el que xerrava amb el Gaspar Hernández (de llibres, és clar).

Per cert, és francament guapo.
Això és discutible :P :P

És IMPOSSIBLE que un/a bibliotecari conegui tots els llibres, tots els autors o tots els arguments del llibres...
Cal, com apunta Baldufa, que tingui prou "talent" per, si no el coneix ni de nom, fer una ullada a Google :P

« Darrera modificació: 06 de Febrer de 2009, 20:20:10 per Fledermaus »
El que lee no está haciendo algo, se está haciendo ALGUIEN.

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #31 el: 06 de Febrer de 2009, 20:35:32 »
[[/quote]
Calma, calma... que només era en Jordi LLavina.  :D :D

[/quote]

Saps que ha renegat de tota la seva obra anterior al 2005? Ho trobo equivocat. És molt bo: dels divuit contes de Ningú..., m'ha semblat entendre'n vuit, el que vol dir que aquest autor no és precisament buit! Té moltes coses a dir, començant pel títol (n'he fet ressenya!).
Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

jana

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 851
  • //si vols ser feliç, sigues el teu millor amic.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #32 el: 08 de Febrer de 2009, 14:21:01 »
Jo sincerament no coneixia qui era Jordi Llavina, després si que em sonava el llibre de contes Ningú ha escombrat les fulles.
Però em sembla força greu el que em va passar a la meva biblioteca vaig demanar si tenien El Vals dels Adéus de Kundera i la bibliotecària no sabia com s'escrivia... No sé si exagero però Kundera sí que és molt conegut, és com si a un vinater li demanéssis un Sangre de Toro i no n'hagués sentit parlar...
ViUrE i SoMrIuRe...*

vemalfe

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1171
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #33 el: 08 de Febrer de 2009, 19:26:47 »
Jo sincerament no coneixia qui era Jordi Llavina, després si que em sonava el llibre de contes Ningú ha escombrat les fulles.
Però em sembla força greu el que em va passar a la meva biblioteca vaig demanar si tenien El Vals dels Adéus de Kundera i la bibliotecària no sabia com s'escrivia... No sé si exagero però Kundera sí que és molt conegut, és com si a un vinater li demanéssis un Sangre de Toro i no n'hagués sentit parlar...

Hola! no és per disculpar a ningú...
Però jo crec que tinc prou cultura literària, i aquest llibre de Kundera el coneixia com La despedida (i és clar, això del Vals dels Adéus no em sonava de res  :-[)

En el cas, de Llavina sí que el coneixia (encara que no l'he llegit), però crec que malgrat la passió que li demostra Helenabonals, de moment no té el renom literari d'altres autors (Quim Monzó, Pàmies...). Va néixer a 1968, encara és massa jove perquè ens escandalitzem si algú no el coneix...

És una opinió només.

Bones lectures, de Llavina, Kundera i d'altres.  ;)

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #34 el: 08 de Febrer de 2009, 19:56:41 »

Ni Quim Monzó ni Sergi Pàmies: el Llavina és molt més profund i original, no els hi ha d'envejar res. Almenys jo no hi trobo pas res en aquests autors. A mi m'agrada molt l'estil Kafkià o surrealista dels contes, cada narració pot tenir una interpretació i moltes idees més, no té pèrdua. L'edat no hi té gens a veure, només pels que volen seguir al peu de la lletra el mainstream fiction. Que ja sabeu que no és el meu cas (jo, anticànons). Ens el vem llegir pel Club de Lectura Virtual, no pas per casualitat.

Eva

• Visitant
« Respondre #35 el: 09 de Febrer de 2009, 20:12:24 »
Haurem de fundar els "nollegites anonims"?

La llista dels llibres que no he llegit és infinita, inabastable, impossible d'imaginar, tots posats un al costat de l'altre donarien tres voltes al món, segur. Només de pensar-hi m'esgarrifa..... però no em fa sentir culpable

Tampoc en sento culpable per no haver llegit molts llibres que heu anomat però apuntats estan i algun dia els hi tocara el torn encara que sigui tard o molt d'hora  ???, i amb els que fa mes d'un any que els vaig comprar i encar no m'els he llegit i la llista es va fen cada vegada mes llarga.... entre els dels QL i l'Ainobi  ;D ;D  ;D. Però si quedan mes dies que llonganises!!! Així sempre tenic un llibre apunt per asevorir per quan acavi el que estic llegint.

Eva

• Visitant
« Respondre #36 el: 09 de Febrer de 2009, 20:16:34 »
... molts de vosaltres domineu que no vegis, per exemple en el joc de les primeres frases.... hi he entrat unes quantes vegades, però no hi ha manera d'encertar res!

Ja sóm dos Lorelei!!! Tampoc hi ha manera mai d'encertar el joc de les primeres frases  :-[ :'(. La veritat no se com s'ho fan... suposu que cadascu té mes facilitat per una cosa o una altre.

jana

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 851
  • //si vols ser feliç, sigues el teu millor amic.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #37 el: 09 de Febrer de 2009, 20:17:30 »
Vemalfe, em refereixo que no sabia com s'escrivia Kundera, com si no l'hagués sentit anomenar mai... i amb altres autors molt coneguts, també els he hagut d'escriure jo...
ViUrE i SoMrIuRe...*

BarrufetRondinaire

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 93
    • Veure Perfil
« Respondre #38 el: 09 de Febrer de 2009, 20:27:07 »

Ni Quim Monzó ni Sergi Pàmies: el Llavina és molt més profund i original, no els hi ha d'envejar res.

És que.. quins exemples que em poses! De tota manera, a mi Llavina no m'acaba de convèncer -tot i reconèixer-li certa qualitat. Deu ser tírria vers els periodistes escriptors (algú ha dit Josep Pla? Sí, jo!)
I encara que camini per la Vall de la Mort no tindré por, perquè sóc el més malparit de tota la vall

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #39 el: 09 de Febrer de 2009, 20:44:03 »
Tothom es guanya la vida com pot! Trobo molt noble fer de periodista, i a més, escriure.

En una obra només s'hi troba el que s'hi porta, per tant, no es pot atribuir tota la culpa a l'autor. I jo hi he vist molta riquesa. Dec veure visions... però "és quan dormo que hi veig clar".

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #40 el: 09 de Febrer de 2009, 21:45:45 »
Tothom es guanya la vida com pot! Trobo molt noble fer de periodista, i a més, escriure.
els periodistes, com a ofici bàsic, escriuen, no?

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #41 el: 10 de Febrer de 2009, 08:57:59 »
Tens raó, viu i llegeix, els periodistes escriuen, però potser en diaris que no els agraden, amb la pressió d'un article cada tant, vull dir que quan el Llavina fa "Mails d'amor" a Catalunya Ràdio, no hi disfruta tant com amb la seva obra considerada com a tal. No és el mateix. Jo crec que fer d'Elena Francis no és tan apassionant com fer poesia. Encara que per encàrrec s'han fet grans obres...

Pel que fa a Pla, igual: què valora la gent? El quadern gris sobretot. La seva obra, periodística o no, és immensa. Va aconseguir, per un temps, de viure d'escriure, com a periodista, fins la guerra.

vemalfe

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1171
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #42 el: 10 de Febrer de 2009, 11:28:36 »
Vemalfe, em refereixo que no sabia com s'escrivia Kundera, com si no l'hagués sentit anomenar mai... i amb altres autors molt coneguts, també els he hagut d'escriure jo...

Ah! doncs, aleshores sí que tens raó... la cultura general d'aquella persona devia fallar una mica, però en la nostra societat això passa sovint, no penseu?
Ens llegim.

incunable

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 17
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #43 el: 10 de Febrer de 2009, 12:13:32 »
Hola a tots,
jo també treballo en una biblioteca i no havia sentit a parlar mai de Jordi Llavina. Fins avui mai cap usuari s'ha ofès quan al demanar-me un llibre jo el desconec, però com a bona professional tinc els meus recursos per trobar-lo.
Jana, si et molesta que els bibliotecaris no sempre coneguin els autors que els demanes i ho hagis d'escriure tu, sempre pots buscar-ho tu mateixa als catàlegs col·lectius, que són accessibles a través d'internet.

Ens llegim

baldufa

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1424
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #44 el: 10 de Febrer de 2009, 13:18:14 »
Hola a tots,
jo també treballo en una biblioteca i no havia sentit a parlar mai de Jordi Llavina. Fins avui mai cap usuari s'ha ofès quan al demanar-me un llibre jo el desconec, però com a bona professional tinc els meus recursos per trobar-lo.
Jana, si et molesta que els bibliotecaris no sempre coneguin els autors que els demanes i ho hagis d'escriure tu, sempre pots buscar-ho tu mateixa als catàlegs col·lectius, que són accessibles a través d'internet.

Ens llegim

No sabeu que donaria per conèixer tot el que em demanen! Però per això tenim internet, que és (quasi) inacabable i el que no trobis als diversos catàlegs en línia...

(veig que som una bona colla que treballem a biblios, que bé!!!)

Bona lectura 

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr