Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Flors als llibres - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Flors als llibres  (Llegit 10893 cops) rss

escaleta

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 550
  • Des de la Terra el cercle més recte... l'Horitzó
    • Veure Perfil
Re: Flors als llibres
« Respondre #15 el: 19 de Maig de 2009, 16:58:21 »
A País Íntim, de Maria Barbal, la Rosalia, veïna i amiga de la Rita, la narradora en present-sostingut de tots els fets, porta unes dàlies a casa la Rita - Ha vingut amb un cistell ple d'hortalisses i ha rebut l'agraïment rendit de la meva padrina, tan poc acostumada a rebre res. hi ha afegit un ramet de dàlies just a sota l'ansa. he pensat que te'l portarem perquè t'alegri a la cambra de la Clínica... A la mare l'han intervinguda, finalment la Rita les hi duu. ...Quan som a punt de sortir em manes que m'emporti les dàlies de la Rosalia, que hem posat en un vas d'aigua. -Fora de fer nosa aquí.
Quan la mare torna a casa al cap d'un o dos dies... Finalment, has tret el ram de dàlies que jo havia col·locat al costat de l'aigüera perquè hi fes bonic. Me n'he anat al carrer amb un cop de porta.

La Rita és tota sentiments i no para d'estavellar-se amb la mare, que, en el fons també és tota sentiments però que els té atenallats ben endins.
v a c o m v a

escaleta

• Adult
  • Destre
    • Veure Perfil
« Respondre #16 el: 11 de Juny de 2009, 13:08:13 »
Faig un parèntesi a la feina per escriure aquestes línies. Fa bon dia.

A Noi, ¿has vist la mare amagada entre les ombres? d'en Julià de Jòdar en el capítol Del morir quan s'escau el narrador recorda una història contada per un suposat Kilok sobre l'àvia d'aquest:
(...) I tenia una galeria i uns balcons... Tenia uns lliris d'aquells blancs, preciosos. Ara, gastava molts diners, la mare. Com que quan anava a Lleida li donaven diners per estar fent de dida, se'ls gastva en flors, bueno, tots no, cada vegada comprava alguna floreta. És que feia un goig... Hortènsies, geranis, campanilles, begònies, a la galeria de la mare hi ha de tot... teníem una esplanada tan gran... la galeria era grandiosa, hi posaven la taula a l'estiu  i hi sopàvem tots...
M'encanta sopar a la fresca, aquest racó del fragment, amb tantes flors, convida.

En un altre capítol, La tomba del faraó, diu:
(...) Algú havia portat un pom preciós de flors artificials blanques, vermelles, liles i verdes, confeccionat expressament a la botiga de sota pel vell silenciós i la vella de mans tremoloses, reclosos al seu jardí de plàstic...
Aquesta imatge no la trobo gens suggerent, oi?

Bon dia encara fa

« Darrera modificació: 11 de Juny de 2009, 14:55:44 per escaleta »
v a c o m v a

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #17 el: 11 de Juny de 2009, 13:27:31 »
Més que flors als llibres, a les pel.lícules dels llibres: me'n recordo de quan Francesca-Meryl Streep recull unes flors i li diu a Clint Eastwood que són verinoses, en broma. Això és un detall de creativitat dels qui han fet la pel.lícula, Els ponts de Madison: el que a mi m'agrada, que no segueixin el llibre 100%a vegades, que siguin molt estrictes d'altres. En aquest sentit, aquesta pel.lícula és un 10.
Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #18 el: 11 de Juny de 2009, 14:38:33 »
a la mutació sentimental de Carme Torras, no ho puc citar exactament per que ja he tornat el llibre a la biblioteca, però us ho explico.
La mare adoptiva del segle XXII porta un ram de flors a la nena que ve del segle XXI. La nena se les acosta per olorar-les i la mare queda esgarrifada perquè es pensa que se les vol menjar, ja que sembla que al segle XXII només els animals ensumen i ho fan només quan mengen . I quan la nena pregunta, Són naturals? la mare no entèn la pregunta i li contesta, que, en tot cas, són orgàniques. La pobra nena comença a veure que tindrà una vida certament diferent en el nou segle on l'han portada.

Carlota Torrents

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1718
  • Creadora i webmàster del Què llegeixes (2008-2013)
    • Veure Perfil
« Respondre #19 el: 12 de Juny de 2009, 10:08:52 »
Ahir, vaig parlar d'aquest fil a Cabaret elèctric  ;), i mentre esgarrapava segons de la ràdio per llegir algun dels posts, em va venir al cap el llibre de James Hadley Chase, No hi ha orquídees per Miss Blandish, un psicothriller en el qual una noia rica segrestada acaba amb un estrany síndrome d'Estocolm amb els seus segrestadors...
Se'n va fer una peli, anys més tard, La banda dels Grissom molt fidel a la novel·la, però és difícil de trobar.

A veure si els de 62 s'animen a reeditar-la en aquest llançament de la Cua de Palla.

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #20 el: 12 de Juny de 2009, 15:05:20 »
Ahir, vaig parlar d'aquest fil a Cabaret elèctric  ;),

eii, em pensava que ja  no hi anaves al cabarey electric. Continua sent un dijous cada quinze dies? el tornarem a sintonitzar!!!

Carlota Torrents

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1718
  • Creadora i webmàster del Què llegeixes (2008-2013)
    • Veure Perfil
« Respondre #21 el: 14 de Juny de 2009, 12:21:20 »
Hi he continuat anant però cada vegada ho hem anat espaiant més... i ara ja no hi tornaré fins el 9 de juliol que tancarem temporada.

pag_9

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 96
    • Veure Perfil
« Respondre #22 el: 17 de Juny de 2009, 11:24:44 »

Any darera any un dels protagonistes rep una flor dissecada sense cap remitent....

Així comença "Els homes que no estimaven les dones"

Eva

• Visitant
« Respondre #23 el: 17 de Juny de 2009, 13:05:27 »

Any darera any un dels protagonistes rep una flor dissecada sense cap remitent....

Així comença "Els homes que no estimaven les dones"

I mira que es recient aquest llibre però no havia caigut en anomena'l.

giralluna

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 3261
  • Els somnis són com les estrelles, ens fan aixecar el cap
    • Veure Perfil
« Respondre #24 el: 17 de Juny de 2009, 16:41:26 »
Jo he pensat el mateix, Eva.
És tan complert el QL! que on no hi arriba un,
hi pensa un altre  ;)

Eva

• Visitant
« Respondre #25 el: 17 de Juny de 2009, 19:21:08 »
Doncs si Giralluna  ;).

escaleta

• Adult
  • Destre
    • Veure Perfil
« Respondre #26 el: 22 de Juny de 2009, 09:51:11 »
A Maurice d'E. M. Forster, comença a resultar molt profitós, al capítol XIII, en Maurice i en Clive marxen de Cambridge satant-se les classes (motiu pel qual faran fora a Muarice) per anar a fer un volt plegats amb el sidecar d'en Maurice. Després de fer força quilòmetres la moto s'avaria i decidenixen deixar-la en un racó, de fet diu: Pensatius altra vegada, s'aturaren molt a prop l'un de l'altre, llavors van amagar la moto darrera d'un roser silvestre, i van marxar.

Per cert, bon dia
v a c o m v a

escaleta

• Adult
  • Destre
    • Veure Perfil
« Respondre #27 el: 24 de Juny de 2009, 18:35:31 »
A País Íntim de Maria Barbal, quan la Rita està a Barcelona amb la tieta Veva es troba un noi al portal de casa, ho descriu així:

...Un dia tornant de l'institut trobo un noi amb un ram de roses vermelles a l'entrada. Em pregunta el pis de la senyoreta Albera i li dic que sóc jo, que és el meu, i el noi em mira desconfiat.
-Senyoreta genoveva Albera?
-És la meva... cosina; si vol me les dóna.
Em mira la cartera botent de llibres i diu que prefereix pujar-les ell... Si un noi em regalés un ram com aquest no dormiria en tota la nit. Truco al timbre i la Veva obre de seguida, ens veu a tots dos i no dui res, gira cua i torna amb una moneda per al noi. Quan vaig a la cuina trobo les roses al cubell d'escombraries.

Se suposa que és un ram que ve de part d'un catedràtic de la Universitat on treballa la Veva que preten que sigui la seva "querida".
v a c o m v a

helenabonals

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2789
  • Com si tots els elements fossin engrapats i alçats cap amunt
    • Veure Perfil
    • Anticànons
« Respondre #28 el: 24 de Juny de 2009, 19:09:58 »
A la coberta de Howards End en català, hi surt una roda de cotxe antic, símbol del progrés, trepitjant unes quantes flors silvestres. Són els dos pols que aquest llibre tracta de reconciliar, de connectar: la bellesa i la utilitat, la passió i la prosa, l'invisible i el visible.

No explico més!

Provo de reflectir la llum del sol com ho fa la lluna.

escaleta

• Adult
  • Destre
    • Veure Perfil
« Respondre #29 el: 25 de Juny de 2009, 23:35:54 »
A la coberta de Howards End en català, hi surt una roda de cotxe antic, símbol del progrés, trepitjant unes quantes flors silvestres...

El tinc voltant per aquí a punt per a la propera lectura comopartida.

A Maurice d'E. M. Forster: Hi havia olors arreu aquella nit tot i que feia fred, i Maurice se'n tornà cap als arbustos per poder inhalar el perfum de les flors de nit.
v a c o m v a

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr