Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Premis literaris desprestigiats - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Premis literaris desprestigiats  (Llegit 3116 cops) rss

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2943
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Premis literaris desprestigiats
« Respondre #30 el: 06 de Maig de 2013, 09:45:22 »
Ahir vaig acabar unan ovel·la nord-americana que va ser premi Pulitzer 1985. Es diu Asuntos exteriores i està escrita per Alison Lurie. És divertida.

Clara.

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 342
    • Veure Perfil
« Respondre #31 el: 18 de Maig de 2013, 11:46:13 »
Algú sap si una obra pot ser NO presentada en cap premi? O bé sense que l'autor ho sàpiga, pel fet d'estar publicat un llibre passa a ser suceptible de ser premiat?
Bé hi deu haver gent que no vulgui "entrar en el joc dels premis o no premis", no?

Roser1

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 992
    • Veure Perfil
« Respondre #32 el: 18 de Maig de 2013, 20:47:57 »
Clara: hi ha obres que per raons diferents no es presenten a cap premi. La majoria dels premis catalans son per obres inedites; la publicacio forma part del premi. Hi ha algun premi per obres ja publicades, pero son pocs. Entrar en el joc dels premis te els seus pros i contres; un premi incrementa les vendes i la reputacio--bona o dolenta--de l'autor.

Clara.

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 342
    • Veure Perfil
« Respondre #33 el: 21 de Maig de 2013, 08:47:28 »
Moltes gràcies Roser1!
Però és clar, si es presenta una obra inèdita a algun premi i aquest no guanya, bé es deu poder publicar igualment, no?
Com s'ha dit en aquest forum... potser el fet de tenir un premi no és garantia de qualitat i viceversa!  ;)

iluro

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 942
    • Veure Perfil
Re: Premis literaris desprestigiats
« Respondre #34 el: 27 de Maig de 2013, 12:14:55 »
Sota la pols, de Jordi Coca, va guanyar el premi Sant Jordi 2001.

En aquest cas no estic d'acord amb el desprestigi. A mi m'ha agradat molt i crec que és una obra que dona categoria al premi. No la vaig triar pel premi però després de llegir-la triaria una altra obra guardonada amb el Sant Jordi en cas de dubte. Per cert, va ser premiada el 2000.
La llibertat no és fer el que vulguis, és no haver de fer allò que volen els altres.

Roser1

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #35 el: 27 de Maig de 2013, 21:06:50 »
Sens dubte Jordi Coca es un novel.lista serios i de qualitat. El Sant Jordi mantenia una certa dignitat que ha perdut en aquests darrers anys.

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #36 el: 04 de Juliol de 2014, 13:00:53 »
Acabo de llegir el premi Nadal de 1972: Groovy, de J. M. Carrascal. L'he trobada una bona novel·la.

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #37 el: 27 de Juliol de 2014, 11:21:47 »
L'assaig Signes, llengua i cultura, de S. Serrano va guanyar el III premi Xarxa al 1979.

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #38 el: 07 de Novembre de 2014, 12:48:20 »
La nova premi Goncourt és la filla d'un espanyol: Lydie Salvayre. Ahir vaig sentir a la ràdio que el valor econòmic d'aquest premi tan prestigiós és de 10 euros.

PAPI

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 590
    • Veure Perfil
« Respondre #39 el: 07 de Novembre de 2014, 14:08:08 »
Sens dubte Jordi Coca es un novel.lista serios i de qualitat. El Sant Jordi mantenia una certa dignitat que ha perdut en aquests darrers anys.

Estic d'acord amb tu Roser referent al Jordi Coca, pero costa molt ser genial sempre, no creus? encara que on hi talent sempre en queda.

La Mentidera

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 801
    • Veure Perfil
« Respondre #40 el: 07 de Novembre de 2014, 16:22:03 »
Hola Clara,
acabo de veure la teva pregutna que ja et va respodnre la Roser1. Jo hi afegiria, a més, que la majroia d'obres no són guanyadores de cap premi. Diria que la cosa va així: tu escrius un llibre i vols que te'l publiquin. El presentes a diferents editorials o agències literàries que o te'l rebutgen o te l'accepten. Si te'l rebutgen, ho continues intentat amb altres editoriasl o altres agències. Si te l'accepten, endavant. Ja tens qui te'l publica.

Una altra opció és en lloc d'enviar-lo a cap editorial, el presentes a algun premi literari. Si guaneys te'l publiquen (segons el premi que sigui) si no, no (en molts casos). I aleshores tornes a tenir el llibre escrit a casa i mires més opcions per teure'l al mercat...
Ara que els escriptors del Ql potser et poden guiar més... ;)
Molt lluny d'aquí...

Roser1

• Adult
  • Avesat
    • Veure Perfil
« Respondre #41 el: 08 de Novembre de 2014, 05:16:33 »

Estic d'acord amb tu Roser referent al Jordi Coca, pero costa molt ser genial sempre, no creus? encara que on hi talent sempre en queda.

Exacte. No es pot mantenir sempre el mateix nivell, pero les obres menors d'un bon escriptor normalment no perden la dignitat.
Un altre esclariment sobre el mecanisme dels premis. Les obres no premiades es publiquen igualment sempre i quan l'autor ja tingui una editorial compromesa o, com a minim, interessada. Si no, es molt dificil.

clint

• Adult
  • Gat vell
  • Alégrame el día
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #42 el: 28 de Novembre de 2014, 07:48:47 »
No és un premi desprestigiat, però, com que no he trobat cap fil anomenat "premis literaris", l'apunto aqui: aquesta setmana Juan Goytisolo ha rebut el premi Cervantes. Goytisolo és un bon escriptor del segle xx, del qual tampoc no he trobat cap fil.

Briseida

• Moderadors
  • Gat vell
  • Missatges: 1596
    • Veure Perfil
« Respondre #43 el: 28 de Novembre de 2014, 10:11:49 »
Hola, clint! De fet hi ha un fil anomenat premis literirs... però la veritat és que no ha tingut gaire activitat. El trobes AQUÍ. Mai no és tard per reactivar-lo!

El convidem a crear un fil de Juan Goytisolo a Els meus autors: de fet tots els que hi ha han estat introduints poc a poc per diferents quellegistes! Pots fer una entrada de Juan Goytisolo a Els meus autors.

A la Biblioteca sí que pots trobar els llibres que altres quellegistes han anat entrant. Trobes l'entrada de Goytisolo aquí i pots introduir els llibres que trobis a faltar fent click aquí

Gràcies per ajudar-nos a fer crèixer el QL dia a dia!  :) :) :)

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr