Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Firmin de Sam Savage - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Firmin de Sam Savage  (Llegit 7463 cops) rss

LLOPASTUT

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 5
    • Veure Perfil
    • Correu
Firmin de Sam Savage
« el: 30 de Abril de 2008, 11:04:04 »
M’agradaria aconsellar-vos la lectura d’aquest llibret, que sota l’aparença frívola d’un ratolí ens introdueix a l’amor per la lectura i a un retrat psicològic  d’un esser molt humà amb els seus complexos, la seva solitud i la manca de reconeixement pels demès, quan els valors que atresora no son valorats per la societat on viu. En Sam Savage es doctor en filosofia i es nota en la seva escriptura.

Pedrenyal

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 30
    • Veure Perfil
Re: FIRMIN de SAM SAVAGE
« Respondre #1 el: 30 de Abril de 2008, 17:22:49 »
Doncs a mi no em va agradar! Al començament et dius: Òstia, m'he trobat una petita joia però al llarg del llibre aquest pensament es transforma en un: El que podia haver set i no ha sigut.

Despertaferro

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 39
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 30 de Abril de 2008, 20:02:21 »
Jo me l'he comprat però encara el tinc a la pila per llegir ;-) Espero que estigui bé perquè el text de la contraportada em va fer picar la curiositat. Ara, però, m'he quedat una mica mosca a partir del missatge de Pedrenyal :(

A veure què serà...

Ampelmann

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 39
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 01 de Maig de 2008, 20:06:21 »
Absolutament recomenable.
Una joia que em va arribar a angoixar... em vaig sentir molt identificat amb en Firmin...
Té punts molt bons sobre el comportament humà que fan riure't de tu mateix.   ;)

Biela

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 1
    • Veure Perfil
Firmin de Sam Savage
« Respondre #4 el: 11 de Maig de 2008, 14:37:00 »
M'agradaria recomanar un llibre que he descobert per Sant Jordi. Quan vaig anar a pagar-lo, la llibretera em va dir que havia triat molt bé, que a ella li havia agradat molt.
Es tracta de "Firmin", una novela d'humor negre del nordamericà Sam Savage. Tal com diu la portada, tot un símbol de l'amor per la literatura.
La història és protagonitzada per una rata anomenada Firmin, que neix en una petita llibreria decadent de Boston. És allà on començarà a aprendre a llegir,a devorar els llibres, pàgines i més pàgines. Però també entendrà que una rata culta és una rata solitària i marginada.
És una novel·la original i alhora commovedora. D'aquelles novel·les que agraden als lectors de bons llibres.

Pumuki

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 603
  • IDIC: Infinita Diversitat en Infinites Combinacions
    • Veure Perfil
    • C de Còmic
    • Correu
Re: Firmin de Sam Savage
« Respondre #5 el: 17 de Maig de 2008, 16:26:54 »
Fa poquet que l'he començat i de moment m'agrada força, ja diré quan l'acabi.

Primer l'ha llegit el meu home, i n'haviem sentit tants elogis que no li ha acabat de convèncer. Potser ara jo preparada per que no m'agradi la trobaré genial ;D!.

"Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d'aventures, ple de coneixences"

Pumuki

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 603
  • IDIC: Infinita Diversitat en Infinites Combinacions
    • Veure Perfil
    • C de Còmic
    • Correu
« Respondre #6 el: 19 de Maig de 2008, 15:40:12 »
Vaig a mig llibre, i... la idea està molt bé, el personatge es fa entranyable i moltes de les cosas que diu em fan riure i m'arriben al cor a l'hora, però, malgrat això, no m'acaba d'atrapar. Tinc la sensació que hagués estat un excel.len conte llarg (o novel.la breu), però com a novel.la li sobren fulls.

"Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d'aventures, ple de coneixences"

Angelsillibres

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 122
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 20 de Maig de 2008, 17:00:52 »
Crec que ja vaig comentar en algun altre apartat del fòrum que a mi, que en tenia moltes expectatives, Firmin m'havia decepcionat una mica.
I tot i que continua havent-hi bones referencies, jo abans que Firmin recomanaria altres llibres.

LaLola66

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 6
    • Veure Perfil
    • LALOLA66
Firmin de Sam Savage
« Respondre #8 el: 20 de Juliol de 2008, 01:01:39 »
Jo acabo de llegir "Firmin" de Sam Savage. Un monòleg d'una rata explicant la seva vida. Tot i que sembla interessant i jo l'he llegit perquè m'el van recomanar, es fa molt pesat.

mferrer

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 110
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 21 de Juliol de 2008, 12:15:01 »
Hola! A mi al contrari, no se'm va fer gens pesat aquest llibre; hi vaig passar una bona estona amb ell, encara que la narració se'm va fer més amena al principi que al final... però bé, jo si que la recomano :)

Patufet

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 235
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #10 el: 19 de Setembre de 2008, 13:17:18 »
hola!

jo me'l vaig llegir fa un temps i sí que em va agradar. Pel que he anat veient aquí al quellegeixes, és un llibre que o agrada molt o no agrada gens. Bé, almenys és el que a mi m'ha semblat.  ;)
Val a dir, però, que per la publicitat que en feien, dient que és un cant a l'amor per la literatura i altres coses per l'estil, jo me n'esperava més.
De totes maneres, el recomano.

martaat

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 26
    • Veure Perfil
    • Apuntes del camino
    • Correu
« Respondre #11 el: 22 de Setembre de 2008, 16:57:53 »
Hola!
Jo m'el vaig llegir fa un temps, i tot i que a mi personalment em va agradar molt, puc comprendre punts de vista diferents, ja que si no t'apassionen gaire els clàssics de la literatura es pot fer una mica dens.
Crec que es un llibre escrit per a "rates de biblioteca" (valgui la redundància!).

Marta
www.apuntesdelcamino.wordpress.com

LaLola66

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 6
    • Veure Perfil
    • LALOLA66
« Respondre #12 el: 22 de Setembre de 2008, 22:30:45 »
Jo sóc una "rata de biblioteca" i he llegit molts clàssics i, primer, no crec que en Firmin sigui un clàssic, i segon no és que el llibre sigui dens sinó que és molt monóton...

aderyndhu

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 19
    • MSN Messenger - katiusha@lycos.es
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 23 de Setembre de 2008, 17:55:41 »
Jo també crec que es molt pesat i a més penso que els "clàssics" que van entrant i sortint de la trama son clarament prescindibles, no hi pinten res. Em va semblar una obra molt avorrida, absurda i a sobre pedant. Però per a gustos estan els colors, no?

bruneti

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 276
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #14 el: 13 de Octubre de 2008, 12:50:46 »
bon dia, jo també he dit en algun lloc que esperava més de Firmin, tenia moltes expectatives que no es van complir. Com angelsillibres abans recomanaria moltes coses. Tot i així és entretingut però es d'aquells llibres que li sobren unes quantes pàgines

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr