Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
La reina al palau dels corrents d'aire - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: La reina al palau dels corrents d'aire  (Llegit 6915 cops) rss

rateta

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 568
  • "Llegir és essencial, escriure és aleatori"
    • Veure Perfil
La reina al palau dels corrents d'aire
« el: 17 de Juny de 2009, 20:33:23 »
Ja el tinc! Al meu poble avui ja el venien i a casa l'hem comprat. Encara no puc opinar, tot i que vam llegir aquell primer capítol que van anticipar (com un single literari).

De tota manera, jo estic ben enganxada a Millennium i començaré de seguida aquesta lectura. Sé perfectament que no és un llibre dels que et fan pensar, però trobo que la trama i els personatges estan molt ben trobats i distreuen molt. No espero res més.

sóm el que llegim

davies

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1017
  • Perdre la curiositat es perdre la vida
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: La reina al palau dels corrents d'aire
« Respondre #1 el: 18 de Juny de 2009, 10:09:22 »

Rateta, no sé quan el tindré, però l'espero en candeletes.

Vas veure ahir el programa "L'hora del lector", va estar mol bé.
a nosaltres que ens agradar no poden deixar-lo de veure.
Van parlar molt d'ell com a periodista i la repercussió que ha tingut a Suècia.
No parlo més, ja em diràs que t'ha semblat. :o :o :o
Tot l'univers en tan poc espai

Lorelei

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 453
  • La vida és allò que ens passa mentre fem uns altres plans.
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 18 de Juny de 2009, 12:32:28 »
Ostres rateta, anem davant del vent!
Ahir vas obrir el forum i encara avui és que vénen el llibre... això sí que és lectura ràpida... ;)

escaleta

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 550
  • Des de la Terra el cercle més recte... l'Horitzó
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 18 de Juny de 2009, 13:28:23 »

Jo també el vaig veure. Vols que et digui que m'he llegit els dos primers i no havia apreciat el detall que va esmentar el company suec d'en Larsson on deia que la primera novel·la es troba en un pla personal, home-dona, la segona novel·la es troba en un pla social, societat-dona i, finalment, a la tercera interpretarem el pla polític, govern-dona. Sempre amb la dona com a objecte d'abús.

No sé la trascendència real en el temps que tindrà sobre la societat sueca i, perquè no, sobre altres societats però el fet interessant és comprovar com el periodisme d'investigació té tantes traves per mostrar fets i, en canvi, la novel·la pot mostrar-los amb tanta impunitat. En el fons, sembla que la premsa es pren seriosament  :o
v a c o m v a

davies

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #4 el: 18 de Juny de 2009, 14:15:04 »

Jo també el vaig veure. Vols que et digui que m'he llegit els dos primers i no havia apreciat el detall que va esmentar el company suec d'en Larsson on deia que la primera novel·la es troba en un pla personal, home-dona, la segona novel·la es troba en un pla social, societat-dona i, finalment, a la tercera interpretarem el pla polític, govern-dona. Sempre amb la dona com a objecte d'abús.

No sé la trascendència real en el temps que tindrà sobre la societat sueca i, perquè no, sobre altres societats però el fet interessant és comprovar com el periodisme d'investigació té tantes traves per mostrar fets i, en canvi, la novel·la pot mostrar-los amb tanta impunitat. En el fons, sembla que la premsa es pren seriosament  :o

Estic completament d'acord amb tu, ens van descobrir un escriptor completament desconegut per nosaltres i poder parlar amb la gent que havia tingut contacte durant un cert temps va ser apassionant.
Era un personatge molt barroc com va dir el Vinader pel que sembla.
I la manera de construir els personatges i les novel·les que les feia alhora.
Avui hi ha a La Vanguardia, un article de Màrius Serra, que parla dels dos grans fenòmens a nivell de vendes.
Mira com els defineix :
Dan Brown es un turisme con un barniz culturalista, mientras que Stieg Larsson es periodismo con un barniz progresista.
Si puc et passaré l'enllaç

davies

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #5 el: 18 de Juny de 2009, 14:20:26 »
Poso l'enllaç de l'article de Marius Serra sobre Brown i Larsson, es molt interessant.

http://www.lavanguardia.es/premium/edicionimpresa/20090618/53725943319.html

Espero que us agradi
« Darrera modificació: 18 de Juny de 2009, 14:23:27 per davies »

escaleta

• Adult
  • Destre
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 18 de Juny de 2009, 15:15:48 »
He llegit l'article. Trobo encertat que en Màrius Serra no el consideri un escriptor en majúscules però que li reconegui la magnífica capacitat per construir la trama tal com ho ha fet. Ara entenc més el fenòmen Larsson, el periodista que, limitat en la seva professió, ha sabut trobar una vàlvula d'escapament en la literatura. Se n'ha sortit prou bé.

Òbviament la Lisbeth Salander és el personatge clau, la resta és el món real. Una Pippi Langstrump  diuen, oi?
« Darrera modificació: 18 de Juny de 2009, 15:17:43 per escaleta »
v a c o m v a

davies

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 18 de Juny de 2009, 16:19:07 »

I ha aprofitat les novel·les per transmetre més fàcilment la seva informació sobre les dones maltractades.

Escaleta, que ha passat amb la escala, està molt lluminosa, com l'estiu?

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 18 de Juny de 2009, 19:16:42 »
Sí Escaleta....que ja has encès la foguera tu? Creia que ens havíem d´esperar al 23!!!!  ;)

Eva

• Visitant
« Respondre #9 el: 18 de Juny de 2009, 20:31:50 »

Rateta, no sé quan el tindré, però l'espero en candeletes.

a nosaltres que ens agradar no poden deixar-lo de veure.
Van parlar molt d'ell com a periodista i la repercussió que ha tingut a Suècia.
No parlo més, ja em diràs que t'ha semblat. :o :o :o

A mi s'ham m'han adelantat a la Biblioteca  :'(. Nomès al mirar primer aquest mati per internet ja el tenien en prestec. Però ja he fet reserva  ;D i  serè la següent per pode'l llegi'l així que no tindrè que esperar gaire per poder saver com acava aquesta triologia.

escaleta

• Adult
  • Destre
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 20 de Juny de 2009, 00:24:53 »
Escaleta, que ha passat amb la escala, està molt lluminosa, com l'estiu?

Sí Escaleta....que ja has encès la foguera tu? Creia que ens havíem d´esperar al 23!!!!  ;)

Teniu raó, l'estiu se m'ha escolat a l'avatar, anticipadament. Ja m'ho va fer veure Chauchat no fa gaire. Estic revisant tots els racons per poder trobar l'escletxa i poder-la apedaçar, mentrestant la cosa s'està esbojarrant i no tinc altre remei que posar-me taps a les orelles. Ara la vista és esplèndida, potser una mica aparatosa, espectacular, però esplèndida.

Bona nit i bona revetlla si no ens veiem abans.

Per cert, davies, sobre La reina... i de fet tota la trilogia i les que puguin aparèixer, sempre des de la vessant de les ocurrències, trobo que, si per una banda, el format novel·la ha permès a un periodista com Larsson fer-nos arribar una realitat observada per ell, per l'altra, aquest mateix format, novel·la, pot fer que a tot aquell que li interessi argumenti que tot això, de fet, és una novel·la (la imaginació, invencions, d'un autor). La novel·la molt sovint s'interpreta sense fonaments, oi? Sobretot si no l'acompanyen les paraules: basada en fets reals, quan moltes ho podrien dur encara que no fos veritat.

No sé si m'he explicat. Que no sigui que la sortida (novel·la) es converteixi en un cul-de-sac. Finalment, resultarà simplement una novel·la que entreté i prou.
v a c o m v a

bruneti

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 276
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 22 de Juny de 2009, 11:20:25 »
bon dia, ahir el vaig acabar. Aquesta tercera part té més a veure en quant a trama i ritme que la segona que no em va acabar de convencer. tireu-vos-hi de cap els que encara no l'hagueu començat que val la pena! :o

Eva

• Visitant
« Respondre #12 el: 22 de Juny de 2009, 13:31:43 »
bon dia, ahir el vaig acabar. Aquesta tercera part té més a veure en quant a trama i ritme que la segona que no em va acabar de convencer. tireu-vos-hi de cap els que encara no l'hagueu començat que val la pena! :o

Així vols dir que un cop llegit l'última part no trobarem potser a faltar que continüi la triologia ?? El tinc reservat a la biblioteca. Quan en toqui ja anirè informant  ;).

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 22 de Juny de 2009, 20:36:16 »
Jo també me'l vaig acabar ahir, i he trobat aquest fil quan anava per encetar-lo jo.

Estic absolutament d'acord amb el que dieu, Davies i Escaleta

No sé la trascendència real en el temps que tindrà sobre la societat sueca i, perquè no, sobre altres societats però el fet interessant és comprovar com el periodisme d'investigació té tantes traves per mostrar fets i, en canvi, la novel·la pot mostrar-los amb tanta impunitat. En el fons, sembla que la premsa es pren seriosament

No vaig veure el programa, però precisament volia començar un fil per dir exactament això : després d'haver llegit els tres llibres, m'adono que Larsson planteja un sol tema sota diferents enfocs, i és la dona maltractada, objecte d'abús, en una societat aparentment igualitària, democràtica i oberta com sempre ens han dit que era la sueca. Tots tres llibres podrien anar sota el títol del primer, perquè tots els qui cometen aquests abusos, siguin privats, empresarials o governamentals, són "homes que no estimen les dones", en certa manera.

I ja m'he allargat massa... Disculpeu. :-[ ;)

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
« Respondre #14 el: 22 de Juny de 2009, 21:09:22 »
Ostres, davant aquests comentaris és impossible que no es despertin les ganes i la impaciència per començar a llegir!

Trobo molt interessant el fet que la novel·la tingui aquest rerefons de denúncia sobre la situació de la dona en la societat actual. No és només un simple llibre d'entreteniment, sinó que va més enllà: desenvolupa una forta crítica social i posa sobre la taula situacions crues però reals.

D'altra banda, respecte això que dèieu de si la saga té una continuïtat, he sentit rumors (que no estan confirmats) sobre un quart manuscrit sobre el qual s'estan barallant els membres de la família Larsson.

Per acabar, sabeu si es pot trobar el programa de l'Hora del lector a internet?

Moltes gràcies.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr