Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Cabré, Jaume - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Cabré, Jaume  (Llegit 6845 cops) rss

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
Cabré, Jaume
« el: 16 de Novembre de 2009, 10:21:25 »
Hola Quellegistes!
Després que ahir em vaig acabar de llegir Les veus del Pamano, i aprofitant que estic en estat eufòric per la gran impressió que m´ha causat, volia fer-ho constar en el fil dedicat a l´autor...però no n´he trobat cap i aprofito per crear-lo.

Fa anys que vaig llegir "Senyoria" i recordo que em va agradar força (jo estudiava dret, aleshores) i més tard vaig llegir "L´ombra de l´eunuc" i vaig soprendre´m de com recreava les frustracions d´un home de mitjana edat.  Ara, amb "Les veus..." he al·lucinat de com ens presenta un munt d´històries que convergeixen d´una manera o altra, passat i present, veritat i injustícia, lluita i descoratjament.... un deu de novel·la!  Per mi, un autor imprescindible! i que encara em fa il·lusió re-descobrir a través d´altres novel·les anteriors!

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
Re: Cabré, Jaume
« Respondre #1 el: 28 de Novembre de 2009, 14:35:36 »
És un dels meus autors preferits, les seves obres m'absorveixen des de la primera pàgina. És fascinant la manera com juga amb les paraules, els personatges i les situacions fent ballar el cap al lector però construint alhora un munt d'històries que s'interconecten.

Esme lleida

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 128
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 11 de Desembre de 2009, 09:51:43 »
A mi Senyoria em va agradar molt!

hiniare

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1491
    • Veure Perfil
    • La mano blanca de la luna
« Respondre #3 el: 18 de Juliol de 2011, 16:34:18 »
No sóc capaç de participar en el sorteig de Jaume Cabré perquè aquestes 50 primeres pàgines m’han deixat sense paraules. No he llegit mai aquest autor, i l’estil que fa servir aquí m’ha meravellat: la manera de canviar de narrador, i els relats incrustats al fil principal (si es que n’hi ha) d’una manera tan però tan abrupta que m’han fet posar els ulls com taronges. Que ho fa sovint, això? Perquè si escriu així m’estic perdent una de les set meravelles i jo sense saber-ho. Començaré amb aquest “Jo confesso” quan surti, perquè promet molt.
...relligat amb amor en un volum, allò que en l'univers es desfà en fulls

Mabet

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 625
  • Mai no es llegeix prou encara que es llegeixi massa. (Manuel de Pedrolo)
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 18 de Juliol de 2011, 17:48:59 »
Sempre escriu així, és un fora de sèrie, tan pel que explica, com per com ho fa, és gaudir de la lectura en tots i amb tots els sentits. Espero el llibre amb candeletes!!!

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 19 de Juliol de 2011, 23:49:57 »
TOTS els llibres d'en Jaume Cabré són boníssims. Cal esperar que gràcies al gran èxit de Les veus del Pamano molta gent aprofiti per llegir les seves obres anteriors. De ben segur que la propera serà també un exitàs editorial.
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

Carlota Torrents

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1718
  • Creadora i webmàster del Què llegeixes (2008-2013)
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 24 de Agost de 2011, 18:43:45 »
Fans de Cabré, us recordem que el quellegista amb el millor comentari a la lectura d'aquestes 50 pàgines de Jo confesso de Jaume Cabré, guanyarà un exemplar del llibre!  :o

Per fer-ho, aneu aquí.

Si no hi ha prou quòrum, no patiu, aquí a la reraguàrdia del QL, hi ha batusses per aconseguir l'exemplar!  ;D

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 24 de Agost de 2011, 21:48:17 »
Vaig descobrir Jaume Cabré com a autor d'un llibre per a nois i noies, "La història que en Roc Pons no coneixia". Algun temps després, vaig llegir "Fra Junoy o l'agonia dels sons". D'això fa gairebé trenta anys, i continuo pensant el mateix que aleshores : és un dels escriptors catalans actuals més interessants, amb un domini magistral dels tempos i de la llengua.

No m'he llegit sencer l'avançament de "Jo confesso", i per això no en penjo cap comentari, però he de dir que m'ha quedat el cuquet de tenir-lo, sencer i en paper, a les mans per gaudir-ne a pleret.

Nordhoff

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1306
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 24 de Agost de 2011, 22:39:16 »

No m'he llegit sencer l'avançament de "Jo confesso", i per això no en penjo cap comentari, però he de dir que m'ha quedat el cuquet de tenir-lo, sencer i en paper, a les mans per gaudir-ne a pleret.

Jo tampoc no he llegit l'avançament editorial. Estic segur que m'agradarà i per tant espero a començar-lo quan el compri. No em cal un tastet, vull el llibre sencer.
Tants llocs per visitar, tants llibres per llegir, tanta música per escoltar, i tan poc de temps que tenim.

hiniare

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1491
    • Veure Perfil
    • La mano blanca de la luna
« Respondre #9 el: 27 de Agost de 2011, 17:07:14 »
Però al final, algú ha enviat algun missatge? A veure si ens hem quedat tots muts!!! :-X :-X :-X
...relligat amb amor en un volum, allò que en l'univers es desfà en fulls

turmix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2013
  • He fet un curs de lectura ràpida i he llegit Guerra i Pau en vint minuts. Parla de Rússia. (Woody Allen)
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 02 de Setembre de 2011, 11:03:46 »
Però al final, algú ha enviat algun missatge? A veure si ens hem quedat tots muts!!! :-X :-X :-X

Molt bona, hiniare!
jo he enviat un missatge, però res del que digui no farà justícia al text que he llegit i sobretot no donarà una idea de les ganes de seguir llegint-lo que tinc!

No sóc gens mitòmana, però amb aquest autor em mitomanitzo!  Vaig llegir la Història que Roc Pons no coneixia quan era una nena (l´havia comprat ma germana gran i jo el vaig llegir que encara era petita) i el vaig rellegir algun cop de més adolescent.  Però ho havia oblidat fins que, després de llegir Senyoria, L´ombra de l´eunuc i Les veus del Pamano, vaig caure que també era d´ell. Ara entenc perquè em va agradar tant quan era petita!!!

Ahir vaig llegir alguna crítica literàtia publicada als diaris en motiu de la presentació de Jo confesso. Vull queixar-me de l´excés d´explicacions d´alguns crítics, que deuen pensar que trinxant la novel·la i explicant-nos-en detalls a mitja crítica, desmonten o desmitifiquen l´autor.  Si us plau, deixeu-nos gaudir-ne sense revelar-ne res més del que l´autor cregui que cal revelar abans de llegir...i pel que tinc entès, l´autor no en va voler revelar res!

edel

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 11
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 02 de Setembre de 2011, 14:21:07 »
Bé, algú ha començat a llegir "Jo confesso"? Va sortir ahir, oi?
Jo he descobert Jaume Cabré fa 4 dies, que és quan vaig començar amb la lectura de "Les veus del Pamano. El tenia comprat des de feia molt de temps però no m'hi havia posat perquè realment no havia rebut cap crítica de l'autor i no sabia que era tan bo.
Em queda poquíssim per acabar "Les veus..." i em fa acabar-lo perquè l'estic gaudint tant...

Si sempre escriu com en aquest llibre, em faré adicta a Cabré!

Carla

• Adult
  • Gat vell
  • *
  • Missatges: 4844
  • Res no és mesquí, ni cap hora és isarda.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 02 de Setembre de 2011, 16:20:01 »
Bé, algú ha començat a llegir "Jo confesso"? Va sortir ahir, oi?

Nordhoff és qui ens ha avançat a tots!!! Ja se l'ha comprat.

Jaume Cabré no defrauda mai. És un dels millors escriptors catalans actuals, crec jo. Ànim i a buscar el llibre!

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #13 el: 02 de Setembre de 2011, 17:18:24 »
jo vaig llegir l'avançament editorial, i com sospitava, quan vaig acabar les 50 pàgines de rigor, em vaig quedar amb les ganes de seguir llegint. Com sempre, en Cabré és un mestre lligant històries i utilitza un llenguatge tan ric i senzill a la vegada que fa caure la baba.
He participat en el concurs enviant un missatge, a veure si hi ha sort i cau un exemplar, i si no, el compraré segur !!!

Com que sembla que és un llibre llarg m'esperaré a poder tenir una temporada en que hi pugui dedicar força temps per llegir-lo.

Mabet

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 625
  • Mai no es llegeix prou encara que es llegeixi massa. (Manuel de Pedrolo)
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 03 de Setembre de 2011, 00:02:39 »
Ja el tinc!, però em començo a desesperar, no trobo ni un moment per encetar-lo... quina angoixa!!!! tornaré a llegir les primeres pàgines per situar-me, i tornar a recordar el que vaig llegir, el cas és que de moment només puc dir que el llibre és a la meva tauleta i fa patxoca! m'encanten els llibres gruixudets... espero fer comentaris més seriosos més endavant!! ;)

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr