Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Què estàs llegint, o que has acabat de llegir ara mateix. - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Què estàs llegint, o que has acabat de llegir ara mateix.  (Llegit 422387 cops) rss

sam wood

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1011
  • All the world's indeed a stage, And we are merely players, Performers and portrayers,
    • Veure Perfil
Re:Què estàs llegint, o que has acabat de llegir ara mateix.
« Respondre #12345 el: 09 de Novembre de 2013, 10:52:43 »
Teniu tota la raó, he de triar més les lectures. Els bessons creixen sense pausa, són uns morts de gana.
Lorry, a mi L'escombra del sistema em va agradar molt. Tot i que tot el que dius és cert, la sensació que em provocava la seva lectura era diferent i corprenedora, com una pel·lícula d'en David Lynch ... de fet m'estic rumiant començar La broma infinita del mateix autor. L'únic que em frena és que al meu ritme actual no sé quan acabaria un llibre de més de mil pàgines.
Crec que la televisió és molt educativa. Quan algú la connecta, vaig a llegir un llibre (Groucho Marx)

gioconda

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2555
  • "A más cómo menos por qué? J. Wagensberg
    • Veure Perfil
« Respondre #12346 el: 09 de Novembre de 2013, 16:06:05 »
Em sembla que, vist el debat sobre Pedrolo, ja he fet bé de proposar-lo com a lectura compartida. Com jo només he llegit "El mecanoscrit del segon origen" perquè el posaven com a lectura obligatòria a alguns amics, crec que els més avessats hauriau de confirmar, al fil de compartides, l'interès de la proposta i ajudar a triar llibre.Crec que pot ser una compartida molt controvertida a nivell dialèctic. L'Ester crec que ha posat un missatge recollint la meva proposta per desprès del Tirant.
Animeu-vos.
 PS. Per cert, vaig començar "La infancia de Jesús" de Coetze  i em recorda alguna cosa..., té un to com molt orwellià.
La joventut és com un formatge de Gruyere, està plena de forats.

Gelidenc

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 306
    • Veure Perfil
    • Club de lectura Clàssics Moderns (Biblioteca de Gelida)
« Respondre #12347 el: 09 de Novembre de 2013, 17:14:17 »
Jo m'he llegit també només El mecanoscrit del segon origen, així que també m'engrescaria a fer-ne una lectura compartida, una bona proposta! :D  Que els experts triïn!  ;)
"Reuniu el coratge que pugueu; no hi ha nit llarga que no acabi en dia." Macbeth

http://classicsmoderns.blogspot.com

aracel-li

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2147
  • llegir ens fa lliures.
    • MSN Messenger - a.rieraferrer.@hotmail.com
    • Facebook
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12348 el: 09 de Novembre de 2013, 17:29:45 »
 Crec que la literatura catalana de gènere negra va estar menystinguda per la crítica durant una pila d'anys. Hi ha un treball excepcional sobre aquest tema de la Porf. M. Martí.

Cal citar un altre pioner, Manuel de
Pedrolo, que tant aviat com l’any 1940
escriu un conte, Impunitat, publicat en una
revista de l’exili, que es el primer comte del
gènere negre escrit en català. El model és
plenament ortodox: un crim en una
habitació tancada, que es resol de forma
lògica. Pedrolo té una inclinació natural pel
gènere negre i n’és un afeccionat; però a
més té una idea clara de la seva necessitat
en català.
No puc viure en un món on tu no hi siguis.

Maremar

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 118
    • Veure Perfil
« Respondre #12349 el: 09 de Novembre de 2013, 18:46:38 »
Una altra obra de Pedrolo que potser no és  gaire coneguda és "Homes i No". És una obra de teatre del que se'n deia "teatre de l'absurd". És curta, però crec que dóna joc per pensar sobre les persones i les seves limitacions.

Us hi animeu?

la iaia

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2996
    • Veure Perfil
« Respondre #12350 el: 09 de Novembre de 2013, 18:51:02 »
Per mi una de les millors de Pedrolo es M'ENTERRO EN ELS FONAMENTS..... No se sí encara corre per casa.
Rés no és mesquí ni cap hora és isarda

iluro

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 942
    • Veure Perfil
« Respondre #12351 el: 10 de Novembre de 2013, 11:21:38 »
PS. Per cert, vaig començar "La infancia de Jesús" de Coetze  i em recorda alguna cosa..., té un to com molt orwellià.

Ja ens diràs què tal. Coetzee ja és interessant per si mateix... i espero que ampliïs això del to orwellià.
La llibertat no és fer el que vulguis, és no haver de fer allò que volen els altres.

lorry

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 115
    • Veure Perfil
    • Correu
L'escombra del Sistema de David Foster
« Respondre #12352 el: 10 de Novembre de 2013, 16:18:46 »
Hola,Sam Wood;Vaig tenir que prendre la decisiò després de llegir-ne 80 pàgines,i amb la ma al cor no podia continuar.Cada vegada que anaba llegin es convertia en una teranyina labenrintica.
  To be happy!!

cala trons

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1975
  • Llibres, camins i dies ens donen sabiduries
    • Veure Perfil
« Respondre #12353 el: 11 de Novembre de 2013, 20:06:45 »
 He acabat Primavera helada de Kyung-Sook Shin, és coreana. La novel·la m'ha agradat, és força intimista, delicada i suau com una flor d'ametller. M'ha anat molt bé com a contrapunt de l'obra que estic llegint d'en Bolaño Los detectives salvajes. Són com el blanc i el negre.

gioconda

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2555
  • "A más cómo menos por qué? J. Wagensberg
    • Veure Perfil
« Respondre #12354 el: 11 de Novembre de 2013, 20:36:31 »

Ja t'ho diré Iluro, vaig molt a poc a poc amb aquest Coetze. és un dels meus autors preferits però com feia temps que no el llegia noto un gir tant en el tema com els colors de la novel.la de moment és només una intuició. Tot sembla gris, tots semblen conformar-se, tots semblen "resetejats".

Seguirem a l'Emma.
La joventut és com un formatge de Gruyere, està plena de forats.

Chauchat

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1905
  • Primera resposta: Sí. Segona resposta: Sí
    • Veure Perfil
« Respondre #12355 el: 12 de Novembre de 2013, 09:36:13 »
Acabo de llegir Ángulo de reposo de Wallace Stegner. La recomano, està molt ben escrita. Tracta d'una dona de l'est dels EEUU que marxa cap l'oest amb el seu marit atrets per una quimera més fantasiosa que real. Ella és una dona cultivada, una artista amb un futur, però a la seva vida de pionera haurà de passar per moltes calamitats fin un final molt ben resolt.
No es tracta d'una història d'indis i cowboys a l'estil Hollywood, es tracta una novel·la intimista i real. M'agradaria saber què hi ha de biogràfic a aquesta història.
Sí, Sí i Sí, ja era hora que m'ho preguntessin.

Chauchat

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1905
  • Primera resposta: Sí. Segona resposta: Sí
    • Veure Perfil
« Respondre #12356 el: 12 de Novembre de 2013, 19:59:23 »
Entre novel·la i novel·la vaig llegint Els papers pòstums del club Pickwick, vaig a poc a poc perquè els llegeixo en anglès i El café de a granota que m'està agrdant molt, moltíssim més que calaveres atònites, que el vaig trobar massa ingenu.
Sí, Sí i Sí, ja era hora que m'ho preguntessin.

elveidedalt

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 673
  • La literatura no es más que un sueño dirigido (J. L. Borges)
    • Facebook
    • Twitter
    • Veure Perfil
    • Malerudeveure't
    • Correu
« Respondre #12357 el: 12 de Novembre de 2013, 23:45:17 »
He acabat Pura sang, de l'Ada Castells. El primer que llegeixo d'ella. No m'ha desagradat; sense entusiasmar-me. Un dramon total. Una novel.la"gòtica" i angoixant amb personatge (la protagonita) que escriu un dietari des de la follia, amb nens malalts, maltractes psicològics i cants a la revolta personal. Un final sorprenent. Recomanable.

aracel-li

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2147
  • llegir ens fa lliures.
    • MSN Messenger - a.rieraferrer.@hotmail.com
    • Facebook
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12358 el: 13 de Novembre de 2013, 07:56:41 »
   "Los mares del sur" d'en Vazquez Moltalvan.Fa més de 20 anys que no la llegia i m'adono de que la relació entre aquest autor i Camilleri va ser molt profunda. M'explico: hi ha paràgraf que sembla que estic llegint qualsevol del casos d'en Montalbano. La descripció de llocs i carres, restaurants, menjars són
pastats. Vazquez Moltalvan una mica més agosarat en  quan a la vida sexual del protagonista, Pepe Calvalho, però igual de reflexiu.
No puc viure en un món on tu no hi siguis.

la iaia

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2996
    • Veure Perfil
« Respondre #12359 el: 13 de Novembre de 2013, 09:20:13 »
He acabat Pura sang, de l'Ada Castells. El primer que llegeixo d'ella. No m'ha desagradat; sense entusiasmar-me. Un dramon total. Una novel.la"gòtica" i angoixant amb personatge (la protagonita) que escriu un dietari des de la follia, amb nens malalts, maltractes psicològics i cants a la revolta personal. Un final sorprenent. Recomanable.

Mira que arribes a ser car de veure, veí....
Rés no és mesquí ni cap hora és isarda

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr