Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Expiació. Ian Mc Ewan - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Expiació. Ian Mc Ewan  (Llegit 8568 cops) rss

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 2630
  • Somriu, que si llegeixes és que ets viu
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
Expiació. Ian Mc Ewan
« el: 06 de Maig de 2008, 21:06:21 »
Una altra bona novel·la de Ian McEwan. Recomanable. També és dels escriptors que no cansa de llegir, tot i que gasta un estil que es reconeix, les temàtiques i històries són sempre diferents

Una nena que té pressa per entrar el món dels adults, hi entra de cop  sense entendre res, sense saber-ne res i amb un pensament lineal de nen i amb l'arrogancia de qui ha d'arrgelar el món segons els seus parametres d'infant.Acusa i això t conseqüències en el món  adult. Només els anys li fan veure l'error comés, però la vida no és un joc d'infants i reparar l'error no és fàcil. Una história d'amor, de guerra, de sufriments, de lleieltats i traicions. Una prosa continua que descriu amb detall, tant aspectes externs com refotudamnet interiors d'una colla de personatges. la mateixa acció es es presenta des de diveroso punts de vista de manera que els personatges es van construint a peces petites que es vn sumant a mida que avança la lectura
« Darrera modificació: 03 de Juny de 2009, 14:01:45 per Atzavara »

mferrer

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 110
    • Veure Perfil
Re: Expiación. Ian Mc Ewan
« Respondre #1 el: 07 de Maig de 2008, 16:43:52 »
La he llegit recentment i la veritat és que em va agradar molt! Al final de la novel·la quasi se'm cauen les llàgrimes al saber el final dels protagonistes :(
No sé si també t'ha passat el personatge de Brioni és totalment odiable, tot i que després intenti solventar l'error que va cometre... Jo no la perdonava al final de llibre  :P

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #2 el: 07 de Maig de 2008, 19:11:31 »
bé, costa de perdonar a la criatura en qüestió, però em sembla que la seva és una típica reacció d'adolescent. Jo el que hauria fet és donar-li una bona sacsejada per que veiés que no estava jugant. I una bona sacsejada als adults de la família que se la creuen i ni dubten ni comproven res.
I de l'actitud de la Lola, que me'n dius? i la del magnat de la xocolata? de bufetada tots dos!!!

El vaig llegir en un cap de setmana i el vaig trobar molt bó de dalt a baix ( i ja es veu, desperta passions i sentimenst a favor i en contra dels pesonatges, senyal de que ens els creiem de debó!!)A mi també em va caure la llagrimeta a l'ultim capítol.

Roig

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 7
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #3 el: 08 de Maig de 2008, 16:34:18 »
És una novel·la magnífica, però és que Ian McEwan escriu molt bé, m'agrada molt com treballa els personatges. També he llegit Dissabte i Amsterdam, i les dues són magnífiques.
Ara tinc pendent A la platja de Chesil, serà el següent.

sinera

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 38
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 08 de Maig de 2008, 16:40:43 »
Estic d'acord amb tu Roig Ian McEwan és un bon escriptor. Cada llibre que fa és mesurat i bo, no baixa el llistó!

Ja dirà què t'ha semblat el nou, jo encara no el tinc!

viu i llegeix

• Adult
  • Gat vell
    • Veure Perfil
    • Viu i llegeix
    • Correu
« Respondre #5 el: 08 de Maig de 2008, 17:23:53 »
Si us agrada Ian McEwan també us recomanao " En las nubes", una serie d'episodis d'un nen de 10 anys amb una imaginació prodigiosa, evidentment els adults que conviuen amb ell li diuen que sempre viu " en las nubes". Escrit amb la prosa simple i fluida que podria tenir un nen, et fa entrar en l'univers dels nens on absolutament tot és posible, des de fer desaparèixer la família amb un líquid que els fa transparents, fins a posar-se a la pell d'un gat ....

mferrer

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 110
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 09 de Maig de 2008, 21:56:23 »
Hola! Com he dit ja en diferents posts tinc pendent de llegir "A la platja de Chesyl", i la veritat és que ja tinc ganes de començar-lo, però degut als examens finals de carrera m'és totalment impossible posar-m'hi...

Els personatges de la Lola i el magnat de la xocolata si que són odiables, pel que tenen en relació al cas... I sobretot la Lola quan es deixa portar per tot i per tothom, ja que crec que ella si que sabia que el Robbie no era el culpable... però no sé... em dóna aquesta sensació.

El que si sé és que he fet un gran descobriment amb aquest autor :)

RICARD50

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 22
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 11 de Maig de 2008, 01:38:12 »
El vaig llegir ara farà més de dos anys, però durant molt de temps ha estat el meu llibre preferit i el que més he recomenat. Després he llegit més coses del mateix autor i tot i que m'han agradat força no m'han fet oblidar Expiación.

Morera

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 498
    • Veure Perfil
« Respondre #8 el: 11 de Maig de 2008, 09:52:02 »
no he llegit mai res d'aquest autor... i me n'heu fet venir ganes: ja l'he reservat a la biblioteca!

Morera

• Adult
  • Hàbil
  • **
  • Missatges: 498
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 22 de Juliol de 2008, 09:28:10 »
Veient les vostres recomanacions he llegit Expiació.

Amb un estil narratiu molt elegant i clàssic (?) la història comença molt descriptivament... paisatges, entorn, família. I quan t'està convencent quasi que estàs vivint una història de l'època de l'Austen, la trama dóna un tomb inesperat convertint el llibre en una novela totalment moderna fins i tot molt visual... me l'imagino com una gran pel·lícula. Potser és per aquest contrast entre el domini de la llengua i l'estil d'estructura del llibre, Mc Ewan et deixa parat amb la seva història on analitza com un mateix fet el podem veure sempre des d'angles molt diferents, fer-hi mil interpretacions, totes molt lògiques quan et situes en el contexte adequat; com també podem deduir equivocadament el que creiem que un altre pot pensar i actuar... en fí, la facilitat dels mil equívocs a què porta la incomunicació, la facilitat amb què pot fer variar la ruta de la nostra vida un sol fet, la fragilitat de la vida en general...
I en segon terme, el paisatge teòricament idílic d'una família anglesa adinerada de pincipis de segle, la realitat-brutalitat de la 2a guerra mundial... tot molt ben lligat.

M'ha agradat molt
« Darrera modificació: 22 de Juliol de 2008, 12:12:40 per Morera »

Setembre

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 121
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 11 de Agost de 2008, 09:18:43 »
Sóc a la meitat del llibre, ara tot just comenco la terrible segona part i el llibre m'apassiona, per això no puc deixar de dir-hi la meva, encara que no sigui la definitiva. És la primera novel·la que llegeixo d'aquest autor i ho he fet atreta per la pel·lícula, que em va agradar molt. En la primera part, dins el paisatge idil·lic de la mansió anglesa de començaments del XX, veus com es va congriant la tragèdia, que arriba a poc a poc en aquell cap de setmana xafogós, amagada, inexorable. Com tot els camins del parc de la mansiuó menen els personatges al nus de la novel·la, a la qüestió principal. Per què tots creuen la Briony sense qüestionar la seva acusació? Perquè el xicot, per més que sigui apreciar per tota la família és el fill de la minyona. L'altre sospitós és l'ajudant del jardiner. No poden imaginar que el culpable sigui "un d'ells".
Bé ja continuaré quan hauré acabat la novel·la.

Masfonollar

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 8
  • ens agrada llegir...
    • Veure Perfil
    • Correu
Re: Expiació. Ian Mc Ewan
« Respondre #11 el: 04 de Juny de 2009, 16:57:12 »
Quin llibre! me'l van regalar pel meu aniversari ja fa més de cinc anys i francament em va agradar molt, plorant molt al final. L'he recomenat a tant gent... us animo ;D

cala trons

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1975
  • Llibres, camins i dies ens donen sabiduries
    • Veure Perfil
« Respondre #12 el: 20 de Setembre de 2009, 17:02:27 »
Fa temps que el vaig comprar i encara no l'he llegit. No sé el perquè però em feia mandra d'agafar-lo. Amb els vostres comentaris m'heu animat i el posaré a la llista d'espera.

Angelsillibres

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 122
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 21 de Setembre de 2009, 10:47:32 »
Per als que no l'heu llegit us animo a fer-ho, perquè val molt la pena.
Jo el vaig llegir l'hivern passat i despres vaig veure la pel·licula per acabar-ho d'arrodonir. Fet en aquest ordre, vaig disfrutar moltíssim.
Bona Lectura

cala trons

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1975
  • Llibres, camins i dies ens donen sabiduries
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 22 de Setembre de 2009, 19:27:53 »
Per als que no l'heu llegit us animo a fer-ho, perquè val molt la pena.
Jo el vaig llegir l'hivern passat i despres vaig veure la pel·licula per acabar-ho d'arrodonir. Fet en aquest ordre, vaig disfrutar moltíssim.
Bona Lectura

A mi sempre m'ha costat de veure una pel.lícula després de llegir el llibre. Sempre hi he trobat a faltar coses; en canvi, al revés (encara que ja saps com acaba) m'ha estat més fàcil. Pot ser per l'argument, aquest val més agafar-lo tal com dius.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr