Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Harry Potter. - Fòrum Ploma - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Harry Potter.  (Llegit 7685 cops) rss

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 54
    • Veure Perfil
Harry Potter.
« el: 26 de Maig de 2008, 19:59:20 »
No he trobat cap post de la saga en l'apartat d'adults... He decidit obrir el tema perquè trobo que no és exclusiu dels nens-joves.

Que m'ho diguin a mi, que tinc 32 anys i hi estic ben enganxada, ha, ha!

D'acord que el primer és bastant per nens, però sempre he pensat que a mesura que avança la història, tot es va fent gradualment més complexe. A partir del quart, El calze de foc, ja és més per adolescents.

No sé, és que trobo que es classifica com a lectura només per a nens-joves, com si els que no entrem en aquesta franja d'edat no ens pugui interessar. I a mi m'interessa i molt.

Està ben escrit. Com ja he dit abans, comença amb La pedra filosofal on les frases són més curtes, vocabulari més senzill i, alhora que evoluciona la història i els personatges creixen, també evoluciona l'escriptura. A més, està ple d'intriga, d'aventures que comencen en trapelleries i acaben en aventures perilloses i complexes. L'escriptura creix paral.lelament a l'evolució dels personatges.

La veritat és que és molt recomanable, també els "grans" hi podem connectar! Algú més està enganxat/-da a Harry Potter?

Màgia

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 918
    • Veure Perfil
    • Racó per llegir
Re: Harry Potter.
« Respondre #1 el: 26 de Maig de 2008, 21:13:12 »
A mi m'encanta, tot i que em costa de reconèixer. L'autora ha tingut una idea boníssima, i l'ha sabut aprofitar al màxim. Ara bé, discrepo davant l'exagerada fama (que en alguns casos gairebé es converteix en fanatisme) que ha obtingut.
És un llibre que ha servit per fer créixer la lectura, i aquest és un aspecte que sempre cal tenir en compte. D'altra banda, hi ha llibres molt millors (segons la meva opinió). Però quin és el criteri per jutjar les obres literàries? Una qüestió bastant polèmica...

logalapian

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 123
  • llegir i escriure ens ajuda a viure
    • MSN Messenger - sexy_in_hell@hotmail.com
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #2 el: 26 de Maig de 2008, 21:43:10 »
La veritat es que esta molt be!!! I no es pot ni comparar amb les pelicules... son aborridissimes, i els llibres son fantastics, nomes me llegit els dos primers, pero no descarto llegirme la saga completa d'una tirada... i si pogues ser en versió original millor... jejeje

XITOS
... i've got something to believe in ...

sinera

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 38
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 27 de Maig de 2008, 10:49:46 »
Hola a tothom,

doncs jo els he llegit tots. Els primers els vaig demanar a la nebodai la resta els vaig agafar de la biblio o vaig esperar la publicació, en català naturalment!

Però penso que no és una lectura exclusiva de juvenils, va bé per a totes les edats...

Atzavara

• Moderadors
  • Gat vell
  • Missatges: 1239
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 27 de Maig de 2008, 13:34:57 »
Bona proposta, Perduda!

És ben cert que entre els adults hi ha molts lectors del Harry Potter.

Ja veuràs que aviat hi haurà molts comentaris!
« Darrera modificació: 27 de Maig de 2008, 13:40:45 per Atzavara »
Qui no sap riure, no sap viure.

Davnur

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 112
  • Senyor, que no sap que Fantasia és el reialme de les històries? Una història pot ser nova, i, tanmateix, parlar de temps remots. El passat neix amb ella...Àuryn
    • MSN Messenger - dmrqzc@hotmail.com
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 27 de Maig de 2008, 14:04:20 »
Gràcies a aquesta saga vaig iniciar la meva passió per la lectura!!!

Coincideixo amb Perduda, que la saga comença amb un ritme més infantil, però en el seu transcurs va agafant un caire més tenebros i ple de misteris.

NO ÉS UN LLIBRE INFANTIL  >:(

Algú se l'ha acabat! (jo si :P)
"Mai no som infinitament lluny d'aquells qui odiem. Per la mateixa raó, doncs, podríem creure que mai no serem absolutament a prop d'aquells qui estimem"

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 27 de Maig de 2008, 19:33:53 »
Davnur, jo també me l'he acabat, fins i tot he de reconèixer que m'he llegit la saga sencera més d'un cop!

Sempre he pensat que cadascun dels llibres era a partir de l'edat que tenen els personatges. El primer per nens d'11 anys, el segon 12, el tercer 13, i així fins el seté, 17.

Sinera, jo també em vaig llegir el primer perquè li vaig agafar a la meva neboda!

Ilea

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 164
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 27 de Maig de 2008, 19:38:26 »
en el meu cas la lectura ja existia abans de Harry Potter però va ser a partir d'aquell moment que em vaig tornar una malalta... també cal dir que sóc més jove que la gran majoria de vosaltres...

També penso que no és un llibre exlusivament infantil i me'ls he llegit tots en català però els dos ñultims en anglés perquè no vaig poder esperar a que els traduissin!

Eva

• Visitant
« Respondre #8 el: 27 de Maig de 2008, 21:32:05 »
 A mi nomès en falta llegir l'últim per saver com acavar l'història  ::). I s'hi una ja passa dels 30 i ho reconec els he llegit tots i apunt per saver el desenllaç. Els vaig descobrir per una coneixença que per cert es té uns quans anyets mes. Suposu que hi ha alguns adults no ho volen dir per por que diran.

mbb

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 15
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #9 el: 29 de Maig de 2008, 12:08:52 »
Hola, jo també me’ls he llegit tots, m’he enganxat i he sigut dels típics que només sortir els llibres a la llibreria, he anat a comprar-los ràpidament i els he començat a llegir.

Davnur

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 112
  • Senyor, que no sap que Fantasia és el reialme de les històries? Una història pot ser nova, i, tanmateix, parlar de temps remots. El passat neix amb ella...Àuryn
    • MSN Messenger - dmrqzc@hotmail.com
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 30 de Maig de 2008, 17:45:56 »
Qui és el vostre llibre preferit de tota la saga?

En general, per altres fòrums, la gent diu el cinquè (l'ordre del fènix), però a mi el que més va ser el sisè (el misteri del príncep)

I el vostre personatge?.....el meu en Severus Snape xD
"Mai no som infinitament lluny d'aquells qui odiem. Per la mateixa raó, doncs, podríem creure que mai no serem absolutament a prop d'aquells qui estimem"

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 30 de Maig de 2008, 19:49:12 »
A mi també m'agrada molt El misteri del Príncep, però és que Les Relíquies de la Mort (el seté i últim) també m'encanta!

Aquests dos per sobre de tots, però el tercer, El pres d'Azkaban, també m'agrada força.

El meu personatge preferit? Me n'agraden molts: l'Hermione m'ha agradat sempre, també la professora MacGonagall, m'encanten els pares Weasley, el Ron, el Llopin... però de qui m'he enamorat després de veure'n tota la trajectòria, és del Neville Longbottom! Fantàstica l'evolució que fa.

Ilea

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 164
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 30 de Maig de 2008, 21:30:39 »
estic entre L'ordre del fènix i Les reliquies de la mort però del que no tinc cap dubte és del personatge: Severus Snape...

SPOILER
no vaig dubtar d'ell ni un sol moment, fins al final i... bé, els que l'heu llegit ja saber, que no vull parlar més del compte per si de cas ;)
FI SPOILER

Apa, fins una altra!

Carmanyola

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 15
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 03 de Juny de 2008, 15:13:08 »
Els meus fills han aprés a llegir amb Potter. Abans de llegir ells mateixos jo els anava explicant cada nit mig capitulet. Ara, el meu tercer fill que te 6 anys ja s'ha escoltat sencer la pedra filosofal i fa una setmana començarem la cambra secreta.
Em va agradar molt i molt tota la saga, tant que el final em va semblar una mica retorçat i estrany, pot ser no està a l'alçada de tot el que la sèrie ens ha fet gaudir a tots plegats.

Perduda

• Adult
  • Novell
  • *
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 03 de Juny de 2008, 19:33:30 »
Em va agradar molt i molt tota la saga, tant que el final em va semblar una mica retorçat i estrany, pot ser no està a l'alçada de tot el que la sèrie ens ha fet gaudir a tots plegats.
Jo crec que sí que està a l'alçada. Diria que si fos tot més simple, no m'hagués agradat tant. Però tot és qüestió de gustos, no?  ;)

Està molt bé això que fas amb els teus fills. Jo sempre penso que també ho faré, quan en tingui.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2018 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr